ایسنا نوشت: یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم به همراه عربستان سعودی علیه ایران همکاری محرمانه داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل آویو درخصوص نگرانی‌های مشترکش با سعودی‌ها درباره ایران، علیه این کشور با ریاض تماس‌ها و همکاری محرمانه داشته است. این اولین باری است که باوجود شایعات و گزارش‌های متعدد درباره این مسئله، یک مقام رسمی صهیونیستی از آن سخن می‌گوید.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات سعودی تاکنون به درخواست ها برای اظهار نظر درباره این موضوع پاسخ نداده‌اند.

به گزارش رویترز، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هر دو ایران را تهدید اصلی منطقه می‌دانند و افزایش تنش میان تهران و ریاض سبب شده است تا پیش بینی‌ها درباره همکاری سعودی‌ها و اسرائیل علیه ایران تقویت شود.

یووال اشتاینیتز در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که چرا اسرائیل روابط خود را با عربستان سعودی مخفی می‌کند، گفت: ما با بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی روابطی داریم که تا حدودی مخفی بوده است و ما معمولا طرفی هستیم که شرمنده نیستیم. این طرف دیگر است که علاقه دارد روابط مخفی بماند. ما معمولا مشکلی نداریم اما زمانی که روابط، خواه با عربستان سعودی و خواه با دیگر کشورهای عربی یا کشورهای اسلامی دیگر در حال پیشرفت باشد به خواست طرف مقابل احترام می گذاریم و این روابط را مخفی نگه می‌داریم.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: برای ممانعت از ایجاد یک پایگاه نظامی ایرانی در مرزهای شمالی خود اعمال فشار می‌کنیم و جهان عرب در این زمینه ما را کمک می‌کند. هنگامی که برای اصلاح توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کردیم، تعدادی از کشورهای عربی میانه رو به ما کمک کردند.

همچنین موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت: این تصادفی نیست که ما همان چیزی هایی را از عادل الجبیر(ویر خارجه عربستان) به زبان عربی می‌شنویم که خودمان به زبان عبری می‌گوییم.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی معتقد است برای مبارزه با گسترش نفوذ ایران چاره‌ای جز پیشبرد مذاکرات با اسرائیل ندارد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که بررسی واقعیت‌های منطقه نشان می‌دهد که این سیاست‌های مداخله جویانه و تفرقه افکنانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش تحت رهبری رژیم صهیونیستی است که تهدید اصلی برای امنیت و ثبات منطقه به شمار می‌آید و به‌ویژه در سال‌های اخیر نیز نتیجه‌ای جز افزایش ناآرامی و ظهور و توسعه تروریسم در منطقه خاورمیانه و به علاوه جهان نداشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =