نمایندگان خاطی از فراکسیون امید اخراج می‎شوند؟

ماجرای عدم تمکین اعضای فراکسیون امید در بزنگاه‎هایی که از اصلاح طلبان مجلس انتظار می‎رود کاری جمعی را به سرانجام برسانند، انتقادات زیادی را روانه این فراکسیون و رئیس آن کرده است.

محمدرضا عارف در گفت و گویی که با خبرآنلاین داشت، در پاسخ به سوالی در این باره در جریان ارائه رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم، گفت: در حال حاضر حدود7 الی 8 پرونده اعضای فراکسیون امید را در دست کمیته داوری فراکسیون داریم و تخلفشان در این زمینه در دست بررسی است. اینکه چه برخوردی با آنها صورت بگیرد باید صبر کنیم و نتیجه بررسی در هیات رئیسه فراکسیون مطرح شود. یک برخورد تند، «اخراج» از فراکسیون است که من به شخصه این برخورد را قبول ندارم، چرا که ما نمی توانیم به مسائل منطقه ای و استانی توجه نکنیم.
او در پاسخ به اینکه چرا قائل به اخراج چنین نمایندگانی نیست؟، گفت: بعضی از این دوستان، عموما همراه و همسو هستند ولی در یک مورد با ملاحظاتی روبه رو شدند. پیش از این در انتخابات هیات رئیسه یک کمیسیون هم با چنین مشکلی رو به رو شدیم ریاست آن کمیسیون با ما بود اما به خاطر چرخش یک رای، ریاست به طرف مقابل واگذار شد و امروز پرونده آن فرد در کمیته داوری مطرح است. اما سوال این است که آیا اخراج از فراکسیون راه حل خوبی است؟!
رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: باید ما برای انسجام بخشی گام های موثرتری برداریم. اگر این اخراج منجر به انسجام بخشی شود، حتما باید این کار را انجام بدهیم و اعلام هم خواهیم کرد. ما یک کمیته داوری از ریش سفیدان فراکسیون داریم که به این موضوعات رسیدگی می کنند و در مورد رای اعتماد نیز قرار است به پرونده های مطرح شده رسیدگی کنند.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =