وال استریت نوشت مدیر اجرایی جدید اوبر چند ماهی است از هک شدن دیتای کمپانی خبر دارد. از سوی دیگر کشورهای اروپایی اعلام کردند دست به تحقیق درباره این موضوع زده‌اند و اتحادیه اروپایی قصد ورود قانونی به موضوع را دارد.

 

به گزارش خبرآنلاین، ظاهرا در سال 2016 اطلاعات 57 میلیون راننده و مسافر تاکسی آنلاین اوبر هک شد و مقامات این کمپانی بدون اینکه رسما موضوع را اعلام کنند، به سراغ هکرها رفته و با پرداخت 100 هزار دلار، اطلاعات لورفته را تخریب کردند.

حالا با انتشار این خبر مقامات انگلیس، ایتالیا، هلند، استرالیا و لهستان اعلام کردند که تحقیقات مستقل خود را درباره این هک شروع کرده‌اند. اما اتحادیه اروپایی با استفاده از مصوبه موسوم به Article 29 وارد داستان شده تا تحقیق علیه اوبر را نه به صورت انفرادی، بلکه در قالب اتحادیه دنبال کند.

طبق قوانین اتحادیه، اگر دیتای کاربران به دلایلی لو برود، کمپانی باید ظرف 72 ساعت موضوع را رسما گزارش کند، در غیر این صورت باید جریمه 820 هزار یورویی بپردازد.

«آنتونلو سورو» رئیس اداره حفاظت از دیتا در ایتالیا، ضمن انتقاد شدید از اوبر گفت کمپانی چند ملیتی به عنوان دارنده دیتای دیجیتال کاربران، باید اقدامات امنیتی مناسبی را برای حفظ دیتا انجام می داده که نداده است و به دلیل عدم شفافیت اوبر دست به تحقیقات مستقل در این زمینه زده‌اند.

وال استریت نیز نوشت خسروشاهی، مدیر جدید که 5 سپتامبر سکان اوبر را در دست گرفت، از هک باخبر شده بود اما تا هفته گذشته موضوع را رسانه‌ای نکرد.

ظاهرا وی 2 هفته پس از ورود به اوبر، تحقیقات گسترده خود در زمینه هک 57 میلیون حساب کاربری را آغاز کرد اما هرگز رسانه‌ها را در جریان هک شدن که در اکتبر 2016 رخ داد، قرار نداد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =