پس از انجام اصلاحات جدید؛  لایحه حفاظت از ذخایر ژنتیکی دوباره به مجلس ارائه می‌شود

لایحه لایحه حفاظت از ذخایر ژنتیکی پس از انجام اصلاحات جدی توسط اعضای کارگروه ذخایر ژنتیکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجددا به مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شانزدهمین کارگروه ذخایر ژنتیکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد و در آن لایحه حفاظت از ذخایر ژنتیکی برای اصلاحات نهایی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد که تمامی بندهای موجود در لایحه برای نهایی شدن بررسی شوند و پس از انجام اصلاحات نهایی توسط اعضای کارگروه به مجلس ارائه شود.

هم اکنون این لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده است اما با توجه به اهمیت بالای لایحه ذخایر ژنتیکی و موضع مدیریت یکپارچه این منابع در کشور، کارگروه ذخایر ژنتیکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در تلاش است تا با انجام اصلاحات نهایی این لایحه را کامل و بدون نقص مجددا به مجلس ارجاع دهد.

اعضای کارگروه ذخائر ژنتیکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی متشکل از نمایندگان دستگاه های ذیربط در حوزه ذخایر ژنتیکی از جمله وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و سایر ارگان های مرتبط در تلاش هستند تا با رفع مشکلات و ابهامات موجود در لایحه، هرچه زودتر این لایحه را به مجلس ارائه داده و شرایط تصویب ان را فراهم کنند تا از این طریق از هدر رفت ذخائر ژنتیکی کشور جلوگیری شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =