رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد افزایش تعرفه اشتراک تلفن ثابت خلاف قانون است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین خبر افزایش نرخ اشتراک تلفن ثابت با همان برقراری خط ثابت برای منازل، دفاتر و محل های کار باعث تعجب مردم شده است. این نرخ از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و مشخص نیست عامل این افزایش چیست. در این راستا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه خبر افزایش تعرفه تلفن ثابت و حق امتیاز تلفن ثابت را امروز از رسانه ها شنیدم، گفت: اگر صحت داشته باشد ، خلاف قانون است.
سید محمود نوابی در گفتگو با بخش خبری صدا و سیما گفت: بسیار امیدوارم که این موضوع سریعاً از سوی مسئولان وزارت ارتباطات تکذیب شود. دستگاه هایی که براساس قانون اجازه افزایش قیمت کالا و خدمات به آنها داده شده است اگر بخواهند قیمتی را افزایش دهند باید فرآیند مصوب را طی کنند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: به همه دستگاه ها ابلاغ شده است درخواست افزایش حداکثر تا شش درصد قیمت را بر اساس اسناد و مدارک و کار کارشناسی در اختیار این سازمان قرار دهند.

نوابی گفت: وزارت ارتباطات اگر می خواست قیمت تلفن ثابت را افزایش دهد باید این درخواست را همراه با مدارک و اسناد تقدیم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان می کرد که همکاران ما بعد از بررسی اگر به هر درصد منطقی می رسیدند آن را ابلاغ می کردند و آنها نیز می توانستند به صورت قانونی نرخ این خدمات را افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: اگر دستگاهی بخواهد بیش از شش درصد به قیمت های خدمات خود اضافه کند بعد از بررسی در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به کارگروه تنظیم بازار ارسال می شود و مصوبه تنظیم بازار را باید معاون اجرایی رئیس جمهور ابلاغ کند.

نوابی ادامه داد: تا معاون اجرایی رئیس جمهور این افزایش را ابلاغ نکرده است هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت را نخواهد داشت.

او گفت: اگر این خبر صحیح باشد و شرکت مخابرات راسأ افزایش قیمت داده باشد خلاف قانون است و وظیفه ماست که در این باره پرونده ای تشکیل دهیم و به سازمان تعزیرات حکومتی بفرستیم که بعد از صدور حکم در این سازمان این ارقام باید به حساب مردم بازگردد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    1 0
    یک سوال چرا قیمت خط تلفن یکباره 400 درصد افزایش میکنه و از 50 هزار تومان میشه 200 هزار تومان؟ این به دلیل کاهش نرخ تورمه؟ یا به دلیل انحصار مخابرات
  • بی نام A1 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    2 0
    حرف ازقانون نزنيد كه هميشه بي قانوني بوده وهست فقط مردم دارن ظلم ميبينن
  • بی نام IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    1 0
    اینکه بخواهند اجبار کنند هر کس باید ۳۳۰ دقیقه مکالمه داشته باشد وگرنه باید هزینه اش را بدهد کاملا مستبدانه است.خط تلفن فقط برای مکالمه نیست،ممکن است کسی برای اینترنت ای دی اس ال از خطش استفاده کند،یا شاید کسی خط را بخواهد چون به او تلفن می کنند و نه اینکه خودش بخواهد پنج ساعت و نیم در ماه تماس بگیرد.این جور اگر باب شود،فردا هم اداره برق می گوید یا اینقدر برق مصرف می کنی یا چون هزینه نگهداری خطوط گران است ،ما که مسخره شما نیستیم این همه کابل و ترانس و کنتور و پست کاهنده و افزایند بعد شما مصرف نکنی ،پس پول وده .... پول زور وده.... اداره گاز و آب و حتی فاضلاب هم ممکنه مدعی بشه پمپ بنزین ها و... فکر کنم خودرو ساز ها و بانک ها هم مدعی شوند،البته دیر نیست روزی که زیر بینی مردم هم کنتور بگذارند.
  • جسام A1 ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    1 0
    تورم تک رقمی را هم دیدیم