۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸

تسنیم نوشت: دادستان‌های آمریکایی با درخواست آزادی رضا ضراب تاجر ایرانی ترکیه‌ای با قید وثیقه ۵۰ میلیون دلاری مخالفت کردند.

به گزارش رویترز، در حالی که رضا ضراب تاجر ایرانی ترکیه‌ای طلا منتظر محاکمه در آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، دادستان‌های آمریکایی روز چهارشنبه مخالفت خود را با آزادی ضراب با وثیقه 50 میلیون دلاری اعلام کردند.

ضراب از زمان بازداشت در ماه مارس در میامی به اتهام انجام معاملات و مبادلات به ارزش صدها میلیون دلار برای کمک به دولت ایران و سایر شرکت‌ها در دور زدن تحریم‌های آمریکا، در بازداشت به سر می‌برد.

وکلای ضراب هفته گذشته از قاضی فدرال منهتن خواستند تا موکلشان را با قید وثیقه 50 میلیون دلاری آزاد کند و او را در بازداشت خانگی قرار دهد، ولی دادستان‌ها ادعاهای وکلای ضراب درباره اینکه این اقدامات تضمین کافی برای حضور وی در دادگاه را فراهم می‌کند، رد نموده‌اند.

نخستین جلسه دادگاه ضراب در ماه اردیبهشت در نیویورک برگزار شد ولی وی اتهامات مربوط به برنامه ریزی توطئه برای انجام صدها میلیون دلار مبادلات مالی برای کمک به ایران را رد کرد.

دادستان‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که شرایط اعلام شده از سوی وکلای ضراب برای وثیقه، تلاشی از سوی وی برای استفاده از ثروت و دارایی هنگفتش است تا از حضور در دادگاه خودداری کند، اقدامی که غیر از عده‌ای موکلان ثروتمند، از عهده کسی بر نمی‌آید.

دادستان‌ها همچنین بر این باورند که ضراب نسبت به اعلام دارایی‌ها و ثروت خود آنها را گمراه کرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =