۱۰ تیترداغ دنیای آی‌تی از دیلیت کردن اکانت توئیتر آسانژ تا اپلیکیشن جدید ضد جاسوسی اسنودن

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز دوشنبه 4 دی ماه 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1- انویدیا زین پس درایور جدیدی برای سیستم‌های 32 بیتی نخواهد ساخت. نسخه 390 آخرین آپدیت برای 32 بیتی‌ها روی ویندوز 7، 8 و 8.1، ویندوز 10، لینوکس و فری‌بی‌اس‌دی/ FreeBSD محسوب می‌شود. البته باگ‌های امنیتی روی 32 بیتی تا ژانویه 2019 پشتیبانی فنی خواهند شد.

شماره 2- اپل که از ساخت خودروی خودران دست کشیده و قصد دارد روی سیستم خودران کار کند؛ در تازه‌ترین ثبت اختراع خود آورده است که سیستم نویگیشن خودران اپل با استفاده از مسیر طی شده توسط سایر خودروها تعریف می‌شود. بنابراین خودروی جدید از روی مسیر رفته شده توسط سایر خودروها بهره‌مند می‌شود.

شماره 3- حکومت کمونیست چین از 2015 بدین طرف بیش از 13 هزار وب سایت را فیلتر کرده است. بیش از 10 میلیون حساب کاربری روی اینترنت نیز بسته شده است. البته بیش از 90 درصد از مردم کنترل اینترنت توسط حکومت را صحیح دانسته‌اند.

شماره 4- خریدهای خانگی با استفاده از فناوری چهره شناس از طریق اعضای خانواده امکان‌پذیر نیست. جالب اینجاست که با فناوری تاچ آی دی هیچ مشکلی هنگام خرید آنلاین و با APPLE PAY پیش نمی‌آید.

شماره 5- اپل به ازای هر روزی که مدارک محکمه پسند علیه کوآلکوم به دادگاه ارائه ندهد،باید 25 هزار دلار جریمه بپردازد.

شماره 6- اپل 3 مدیر ویدئویی آمازون را قاپید. «تارا سورنسون» که از 2012 به توسعه واحد تلویزیون کودکان کمک زیادی کرده، جزو این افراد است. «تارا پی یتری» و «کارینا واکر» نیز به اپل پیوستند.

شماره 7- به نظر می‌رسد جولیان آسانژ، رئیس و رهبر ویکی‌لیکس به دلایل ناشناخته اکانت توئیتر خود را دیلیت کرده است.

شماره 8 - آمازون با هدف توسعه محصولات خانه هوشمند، کمپانی سازنده دوربین هوشمند Blink را می‌خرد.

شماره 9 - ادوارد اسنودن اپلیکیشنی به نام Haven ساخته تا از لپتاپ کاربران در برابر انواع جاسوسی‌ها محافظت کند. جالب اینجاست که اسنودن خودش متهم به جاسوسی به نفع روسیه از سوی غرب شده است.

شماره 10 - «باتری‌گیت» جدیدترین رسوایی اپل درباره تخریب عمدی باتری آیفون با هدف مجبور کردن کاربران به خرید گوشی جدید، بالا گرفته است.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =