سایت رسمی باشگاه استقلال نوشت:سرمربی استقلال می‌گوید: «فوتبال مثل لاتاری شانسی نیست.»

وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال به مانند دیدارهای قبلی در نشست خبری حاضر شد تا پاسخگوی اصحاب رسانه شود. مشروح نشست خبری او در ادامه می آید:

صحبت اولیه؟
خوشحالم که دوباره به مشهد آمدم شهری که برای ایرانیان مقدس است. بار قبلی استقبال زیادی از ما شد.باید بگویم من و تمامی بازیکنان بسیار غمگینند برای کشتی که غرق شد. این احساس را داریم که ما هم عضو خانواده سرنشینان کشتی هستیم.

روند پیشرفت استقلال؟
سه چهار ماه هست که اینجام و همه با قدرت کار می کنند تا استقلال را بهتر کنیم. سعی کردیم تیم را بالانشین کنیم. افتخار می کنم به کاری که در این تیم در حال انجام است. ما خیلی خیلی سخت تلاش کردیم ما شرایط روحی و بدنی خوبی نداشتیم. مسیر سختی هم برای موفقیت داریم. ما باشگاه کوچکی نیستیم. استقلال در ایران و آسیا بسیار بزرگ است. من به همین خاطر نباید به شایعات توجه کنم. هدف ما بازی های آینده است. جام حذفی بسیار برای ما مهم است. من نمی خواهم در لیگ قهرمانان مثل دیدار با العین یا نتیجه پرسپولیس مقابل الهلال نتیجه بگیرم چون فوتبال بسیار برای مردم مهم است.

مشکلات در تهران؟
هر هفته یک سنگ جلو پای ما می اندازند. انرزی من نباید صرف کارهایی شود که وظیفه من نیست.

جدایی جباری؟
درباره آقای جباری شاید در هفته اینده بگویم جلسه ما درباره چه بود. من بهترین ها را برای باشگاه و او می خواهم. باشگاه هم می دانست که ما برای بار دوم با جباری جلسه بگذاریم. می دانم که تیم و بازیکنان خوبی دارم. بعد از بازی اخر دیدیم که علی قربانی شرایط خوبی نداشت ولی الان ما یک تیم بسیار خوبی هستیم. همه بازیکنان پشت سر قربانی بودند و من از این بابت خوشحالم. به بازیکنانم افتخار می کنم.

حمایت هواداران در مشهد؟
می خواهم از هوادارانمان هم تشکر کنم. این هواداران فقط وقتی می بریم پشت ما نیستند همیشه حامی ما هستند. هواداران به تیم کمک می کنند. ما در همه جای ایران هواداران زیاد و خوبی داریم که در مقاطع سخت از ما حمایت می کنند ما هم با عملکرد خوبمان جواب اعتمادشان را برگردانیم. در گذشته تیم های زیادی داشتم و دقیقا می دانم چه باید بگویم و می گویم هواداران ما فوق العاده هستند. انها به ما قدرت می دهند. 

خرید جدید برای استقلال؟
راجع به بازیکن جدید هم باید بگویم هروقت اوکی شد باشگاه برایش مراسمی برگزار خواهد کرد. ضمنا ما یک بازیکن دیگر هم نیاز داریم. مدیرعامل گفت شاید این مشکل باشد اما او قول داد تمام سعی و تلاشش را بکند.

شناخت از پدیده؟
من چند تا دی وی دی با همکارانم از پدیده دیدم. باید خیلی سطح بالاتری بازی کنیم. در استاندارد خودمان بازی کنیم. مثل بازی سایپا خوابمان نبرد. ما می خواهیم پدیده را ببریم اما این کار آسانی نیست. فردا درباره اخرین مسایل بازی صحبت می کنیم و امیدواریم برنده باشیم. بعد از ان به بازی حذفی و آسیایی توجه داریم. همه تیم ها می خواهند به استقلال گل بزنند. مثل بایرن در آلمان که همه با چند برابر قدرتشان مقابل بایرن قرار می گیرند. به یازیکنانم گفتم این به نوعی تعریف و تمجید است.

وضعیت مصدومان استقلال؟
دو مصدوم در دیدار قبلی داشتیم. دو تا مصدوم هم داشتیم که باید انها را عوص می کردیم. دو بازیکن فردا بازی خواهند کرد که در دیدارهای اینده به کار ما خواهند امد. آنها باید خودشان را به مربی ثابت کنند.

استقلال افت کرده است؟
ما چند بازی را پرگل بردیم. دقایق زیادی گل نخوردیم. ولی فوتبال مثل لاتاری شانسی نیست. برای پیروزی باید همیشه زحمت کشید. سایپا حریف سختی بود و همه گفتند چرا نبردیم؟ در حالی که این طبیعت فوتبال است. جبارف نبود و همه می گفتند شاید ما کسی به جز او نیاز داریم.

رحمتی یا حسینی؟
قبل از بازی جام حذفی ما توافقی با هر دو داشتیم. دو دروازبان خیلی خوب داریم. جام حذفی رحمتی بازی می کند و لیگ را حسینی. رحمتی نمی تواند بدون بازی در شرایط بازی قرار گیرد به همین دلیل رحمتی فردا گلر ماست. تیمی که در جمعه بازی نمی کند فردای مسابقه باید با تیم رزرو دیدار دوستانه داشته باشد اما این برای ما تاکنون انجام نشده. این خیلی مهمتر از تمرین کردن است.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =