یونسی، در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی استان گفت:افزایشِ امید به زندگی، پویایی و بالندگی جامعه از دستاوردهای نشاط اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در اين جلسه ياد آور شد: جامعه اي كه از نشاط اجتماعي برخوردار شد، وفاق، تعامل، يكرنگي و سلامت جسمي و روحي در آن رو به افزايش و آسيب هاي اجتماعي رو به كاهش مي رود.
عليرضا يونسي رستمي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در جلسه كميسيون ارتقاء امنيت اجتماعي استان، كه به منظور بررسي سند پيشنهادي نشاط اجتماعي استان در حوزه اداره كل ورزش و جوانان برگزار شد، انسان را زيباترين مخلوق خداوند و قادر به درك زيبايي دانست و با اشاره به اين كه براي برخورداري مردم از زيبايي در جامعه بايد برنامه ريزي نمود، ياد آور شد: نشاط فاخر از جلوه هاي زيبايي است و جامعه اي كه از نشاط اجتماعي برخوردار شد، وفاق، تعامل، يكرنگي و سلامت جسمي و روحي در آن رو به افزايش و آسيب هاي اجتماعي رو به كاهش مي رود.
معاون استاندار با بيان اين كه بازيگران اصلي توسعه در هر جامعه اي، منابع انساني آن جامعه است، خاطر نشان ساخت: انسان از جمله ي ارزنده ترين عنصر توسعه است و نشاط، از مولفه ي هاي اثر بخش بر انسان در مسير توسعه است.
يونسي با اشاره به اين كه هرچه ضريب عنصر نشاط اجتماعي در جامعه كاهش يابد، زمينه بروز و ظهور چالش ها و آسيب هاي اجتماعي هموارتر خواهد شد، گفت: افزايشِ اميد به زندگي، پويايي و بالندگي جامعه بعنوان دستاورد نشاط اجتماعي است.
وي با اشاره به اين كه در فراهم كردن زمينه هاي نشاط اجتماعي، جنبه هاي روحي، رواني، مسائل فني و محيطي، نورپردازي ها، رنگ آميزي ها، محتواي توليدات فرهنگي اعم از فيلم، سريال، اخبار و رسانه، كيفيت محتوايي تاليفات كتب و نظاير آن بسيار نقش دارند، افزود: ترويج اميد به زندگي، تقويت فرهنگ شكرگزاري، سعه صدر و صبوري در برابر مشكلات روزمره و ... در تقويت مقاومت روحي انسان، چيرگي بر مشكلات زندگي و افزودن شرح صدر در لايه هاي اجتماعي موثر هستند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران با بيان اين كه با توجه به مسائل مطروحه بدنبال تدوين سند نشاط اجتماعي استان هستيم و برآنيم تا در اين سند ضمن همگاني كردن نشاط اجتماعي به طبقه جوانان توجه بيشتري داشته باشيم، تصريح نمود: جوانان، بالقوه مستعد پذيرش نشاط و شادي هستند و اين مهم مي تواند از خانواده نشات گرفته و فضاهاي مختلف آموزشي، مدارس، فضاهاي محيطي و شهري و شغلي را در بر بگيرد.
يونسي با بيان اين كه تلاش داريم گسترش نشاط و شادابي اجتماعي از خانواده شروع شود و به جامعه بازگردد و به سطوح مختلف جامعه تسري يابد و در حوزه هاي تحصيلي، آموزشي و شغلي توسعه پيدا كند و همه ابعاد زندگي را در بر گيرد، تصريح نمود: در بهره گيري از ظرفيت ها و امكانات، دستگاه هاي مسئول اهتمام ويژه داشته باشند.
وي با اشاره به اين كه در برنامه ريزي كلان اين سند بايد از همه ظرفيت هاي علمي، فرهنگي و ... بهره جست، اظهار داشت: از برنامه هاي شاد و فرهنگي و هنري نظير طنز، اجراي برنامه هاي موسيقي فاخر در محلات، هنرهاي خياباني چون مسابقات نقاشي، جشنواره هاي مختلف هنري با ابزار ساده، پياده روي خانوادگي و ورزش هاي همگاني، برنامه هاي كوه پيمايي، برگزاري مسابقات ورزشي كوچك، استفاده از برنامه هاي ساده توام با قناعت و سنت هاي بومي و محلي و ... مي توان در جهت افزايش نشاط اجتماعي بهره برد.
معاون استاندار با تاكيد بر اين كه رسانه ها در جهت اميد افزايي و گسترش شادي و نشاط اجتماعي تلاش كنند، گفت: برنامه ريزي براي ارتقا نشاط اجتماعي در ادارات براي پرسنل و ارباب رجوع، تقويت نشاط اجتماعي در روستاها بخصوص تلاش براي افزايش نشاط و شادابي در ميان دانش آموزان مورد توجه قرار گيرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران، در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي طرح هفته فرهنگي در شهرستان هاي استان بعنوان مولفه هاي موثر بر شور و نشاط سالم اجتماعي، تقويت مسايل فرهنگي و گسترش و حفظ فرهنگ بومي اشاره كرد و گفت: برنامه هاي اين هفته با همكاري همه دست اندركاران فرهنگي و مديريت و كمك فرمانداران با توجه به ويژگي هاي مختلف هر شهرستان و اجراي يك برنامه خاص در يكي از روزهاي هفته برگزار خواهد شد.
در آغاز اين جلسه قاسمي طوسي، مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و حسين زادگان، مدير كل ورزش و جوانان استان، گزارشي از اقدامات صورت گرفته و برنامه هاي پيشنهادي حوزه اداره كل ورزش و جوانان در خصوص سند نشاط اجتماعي ارايه نمودند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =