ایلنا نوشت: رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان اطمینان داشته باشند افزایش غیرمعقول در شهریه وجود نخواهد داشت.

علی اکبر ولایتی، در جمع خبرنگاران گفت: علوم پزشکی یکی از مهم‌ترین رشته‌هاست و استقبال از آن زیاد است.

او ادامه داد: در این سال‌ها به واسطه رشد کمی دانشگاه‌های علوم پزشکی به استانداردها نزدیک شدیم، اما با استانداردهای جهانی فاصله داریم. رشته‌های علوم پزشکی جزو مشکل‌ترین رشته‌ها در تاسیس برای مسئولان است، هم در علوم پایه و هم در تاسیس بیمارستان‌های علوم پزشکی.

ولایتی با اشاره به تاسیس بیمارستان فرهیختگان در دانشگاه آزاد گفت: مشابه این بیمارستان در شهرستان‌ها نیز وجود دارد به طور مثال بیمارستان کازرون طی تفاهم‌نامه‌ای قرار است با مشارکت دانشگاه آزاد اداره شود. بنابراین توسعه کمی و ارتقای کیفی دانشگاه‌های پزشکی احتیاج به زحمت هزینه‌های بیشتری دارد.

رئیس هیات امنای درباره افزایش شهریه دانشگاه آزاد و عدم تناسب آن با امکانات این دانشگاه گفت: شهریه دانشگاه آزاد فقط ۱۰ درصد افزایش داشته که متناسب با هزینه‌هاست. دانشجویان اطمینان داشته باشند افزایش غیرمعقول در شهریه وجود نخواهد داشت. دانشگاه آزاد هزینه امکانات بالینی و پزشکی را از شهریه تامین نمی‌کند‌.

او افزود: باید از طرق دیگر کمبود هزینه حوزه پزشکی را تامین کرد که بیمارستان فرهیختگان نمونه آن است. تاسیس هر تخت بیمارستان حدود ۲میلیارد تومان هزینه دارد که تامین آن از شهریه غیرممکن است. بنابراین با همکاری وزارت‌خانه از عهده هزینه‌های حوزه پزشکی برخواهیم آمد.

رئیس هیات موسس درباره انتصابات جدید در دانشگاه آزاد گفت: بنای من و دکتر رهبر بر این است که تا حد امکان از مدیران و استادان دانشگاه آزاد استفاده کنیم.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوریا A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    0 0
    متاسفانه کلمه معقول رو خوب معنی نکردین