ایبِنا نوشت: بیمه‌گران بین‌المللی بزودی ارائه بیمه کامل برای نفتکش‌های ایرانی بدون دخالت شرکت‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

خبرگزاری رویترز امروز از مقامات بیمه جهانی اعلام کرد: بیمه گران بین المللی صنعت کشتیرانی راهی ابداع کرده اند که طبق آن بزودی بیمه کامل را برای صادرات نفت ایران از سر می گیرند.

مقام هایی در توکیو و لندن گفتند شرکت های بیمه ای جهانی به توافقی دست یافته اند که طبق آن می توانند بدون مداخله شرکت های بیمه مجدد مستقر در آمریکا پوشش بیمه ای ارائه کنند و بنابراین از ماه آینده می توانند پوشش تقریبا کاملی برای صادرات نفت ایران ارائه کنند.

بر پایه این گزارش که در سالروز اجرای برجام منتشر شده، تردیدهای شرکت های آمریکایی برای ارائه خدمات در ارتباط با کالاهای ایرانی تا حد زیادی تعداد شرکت های بیمه مجدد برای محموله های ایران را محدود کرده بود اما طبق هماهنگی های جدید که نیازی به مداخله شرکت های آمریکایی ندارد، تعداد محموله های ایرانی مشمول شرایط بیمه افزایش می یابد.

با توجه به اینکه ایران در پی برداشته شدن اکثر تحریم ها در سال گذشته، برای افزایش صادرات نفت خود تلاش می کند با این حال، برخی محدودیت های بانکی به جا مانده ممکن است مانعی در این زمینه باشد.

اندرو باردوت؛ مدیر اجرایی شرکت اینترنشنال گروپ (IG) در لندن به رویترز گفت‌: در برنامه سال ۲۰۱۷، شرکت ما برای بیمه مجدد هیچ شرکت مستقر در آمریکا مداخله نخواهد داشت. این هماهنگی جدید از روز ۲۰ فوریه (دوم اسفند) اجرایی می شود.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =