مدیر کتاب‌فروشی گوتنبرگ: استمرار طرح پاییزه کتاب ضرورت دارد

مدیر انتشارات گوتنبرگ ضمن تأکید بر افزایش میزان بودجه تخصیصی طرح پاییزه کتاب گفت: «با آغاز این طرح حضور چشمگیر مردم در کتابفروشی‌ها کاملاً محسوس است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین طرح پاییزه کتاب از روز دوم آذرماه همزمان با چهارمین دوره کتابگردی در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز شده است و در روزهای ابتدایی توانست به رکوردی تازه در زمینه فروش کتاب برسد.

طرح پاییزه کتاب با مشارکت ۸۲۶ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور در حال برگزاری است، تعداد کتاب‌های فروش رفته تا روز ششم این طرح به ۱۹۱ هزار و ۸۱۲ نسخه رسیده است. این در حالی است که در طرح پاییزه کتاب در سال گذشته در بازه زمانی یک ماه، ۵۶۱ هزار و ۷۷۶ نسخه کتاب به فروش رفت.

بابک کاشی، مدیر انتشارات گوتنبرگ درباره طرح پاییزه و تاثیری که در رونق بازار کتاب داشته است به خبرآنلاین گفت: «با آغاز طرح پائیزه کتاب هم حضور مردم در کتابفروشی‌ها کاملاً محسوس است و هم میزان فروش افزایش یافته است. هر اندازه در اجرای این طرح به جلو پیش می‌رویم این حضور پررنگ‌تر می‌شود.»

او ادامه داد: «با توجه به مشکلاتی که کتابفروشان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، راه اندازی طرح پائیزه کتاب در حال حاضر موفق عمل کرده است؛ بنابراین استمرار آن ضرورت دارد.»

مدیر انتشارات گوتنبرگ افزود: «پیشنهاد می کنم به منظور افزایش روزافزون میزان شرکت کنندگان در طرح پائیزه کتاب در صداوسیما و در ساعات پُربیننده، آگهی هایی به این منظور پخش شود.»

ثبت‌نام کتابفروشان سراسر کشور برای شرکت در دومین پائیزه کتاب از طریق مراجعه به سایت خانه کتاب از ۲۴ آبان ماه آغاز شده است. این طرح با شعار «هر ورقش دفتریست...» بعد از طرح‌هایی همچون «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» هفتمین  گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست.

در دومین «پاییزه کتاب» علاقه مندان می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =