سید مهدی مقدسی، نماینده اراک در گفتگو با خبرآنلاین بیان کرد: به اتفاق مهندس ابراهیمی نماینده شازند و یکی دیگر از نمایندگان استان از نیروگاه شازند بازدید داشتیم و مدیر عامل نیروگاه آخرین وضعیت نیروگاه راتشریح کردند.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: تاکید بنده که محیط زیست به عنوان متولی امر نظارت مستمر بر کلیه واحد های بزرگ داشته و علی رغم اینکه نیروگاه ها اقدامات زیادی را برای کاهش آلایندگی انجام داده ولی وظیفه سازمان محیط زیست است که به عنوان متولی امر نظارت بر محیط زیست را دنبال کند و در صورت بروز هر گونه مشکل ، برابر قوانین مربوطه اقدام نماید.
مقدسی ادامه داد: در هفته گذشته با مدیر عامل شرکت گاز ایران ملاقات داشتم و در تامین گاز مورد نیاز شهرستان شازند تاکید کردم و ایشان قول دادند که این موضوع را از نمایندگان و مدیر عامل نیروگاه دنبال کنند.
وی اذعان داشت: در بحث تامین برق، دولت بعد از برجام بایستی اقدامات بیشتری انجام دهد و با استفاده از انرژی هسته ای در تولید برق ورود پیدا کند کاری که اکثر کشورهای جهان برای تولید برق انجام می دهند. در ایران نیز باید این مساله شتاب بیشتری بگیرد. چون آلودگی ندارد و از هر جهت بهینه است.
مقدسی اضافه کرد: خوشبختانه وزارت نیرو در دو سال گذشته قدم های خوبی برداشته که بایستی استمرار پیدا کند بنده با یک سرمایه گذار خارجی صحبت کردم که برق در استان را با استفاده از انرژی خورشیدی تولید کند.
وی متذکر شد: سوخت پالایشگاه های ما بایستی روز به روز مجهز تر شوند تا تولید بنزین با آلودگی کمتر که از تعهدات پالایشگاه هاست، محقق شود. بایستی در تولیدات، محصولات آلاینده کم شود تا شهر اراک که شهر آلاینده است با توجه به مشکلاتی که پیرامون تالاب میقان و صنایع آلاینده وجود دارد، رعایت شود ضمن اینکه آمار آلایندگی از صنایع استان قابل اتکا نیست و لازم است توسط متولی امر یعنی سازمان محیط زیست مورد بررسی قرار بگیرد که از سازمان محیط زیست می خواهیم آنچه که به حق است انجام دهد تا حق کسی ضایع نشود.
مقدسی خاطرنشان کرد: هر گزارشی که پس از بررسی توسط سازمان محیط زیست ارائه شود برای ما قابل اتکا است و امیدوارم در استان یک نهضت برای استفاده از تولید انرژی پاک صورت پذیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =