رئیس اتحادیه سقط فروشان اصفهان گفت: قیمت عمده ای هر کیسه برنج ۱۰ کیلویی، ظرف ۲۴ ساعت در عمده فروشی ها از ۴۶ هزار تومان به ۵۰ و هم اکنون به ۵۸ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا منتظری اظهار داشت: قیمت برنج به دنبال ممنوعیت واردات برنج، گران شد و برخی گروه های مافیایی با انبار کردن برنج خارجی به دنبال افزایش چند برابری قیمت آن هستند.

وی بیان داشت: برنج خارجی ۱۰ کیلویی که کیسه ای ۴۶ هزار تومان بود در کمتر از ۲۴ ساعت در ابتدا به ۵۰ هزار تومان رسید و هم اکنون قیمت برنج در عمده فروشی ها به ۵۸ هزار تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه سقط فروشان اصفهان تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان باید ناظر و پاسخگوی افزایش قیمت و کمبود برنج باشد.

وی با اشاره به اینکه برنج یکی از اقلام اساسی در سبد غذایی مردم است، گفت: جریانی که امروز در خصوص برنج پیش آمده است و با کمبود و گران شدن قیمت آن مواجهیم چند ماه پیش در حوزه شکر رخ داد که باید مردم برای چند کیلو شکر به برخی فروشگاه ها، مراجعه می‌کردند و این کالا را با قیمت چندبرابری می خریدند.

نظارتی روی بازار برنج وجود ندارد

منتظری با اظهار اینکه انبار کردن برنج و عدم توزیع مناسب آن در سطح بازار به منظور افزایش قیمت برنج بزرگترین آسیب را به مردم وارد می‌سازد، ادامه داد: این نوع مسائل در حالی اتفاق می افتد که وقتی یک مغازه دار قیمت کالایی را هرچند اندک، افزایش می‌دهد تذکرات متعددی از سوی تعزیرات و بازرسی اصناف دریافت می کند و در نهایت ملزم به پرداخت جریمه می شود.

وی در ادامه افزود: حال در همین شرایط چگونه است که این نظارت ها روی قیمت برنج صورت نمی گیرد.

رئیس اتحادیه سقط فروشان اصفهان گفت: امروز سود مغازه داران را در روغن کم کردند و وقتی علت را جویا شدیم گفتند برای اینکه قیمت روغن را افزایش ندهیم، سود مغازه دار را کم کردیم.

وی اضافه کرد: امروز مغازه داران زیر فشار بازارهای کوثر به تنگ آمده اند و کسی پاسخگوی کسادی بازار نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    0 0
    اجناس خارجی به خاطرافزایش قیمت دلار افزایش قیمت پیدا کرده اند