ایرنا نوشت : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در بانک های این استان تنها یک ماه برای تکمیل پرونده خود در بانک مربوطه فرصت دارند.

سیامک سلیمانی دشتکی در نشست پیگیری وضعیت تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تکمیل نشدن پروند، متولیان باید متقاضیان واجد شرایط دیگر را جایگزین و تسهیلات مورد نظر را به آنها پرداخت کنند.
وی افزود:بانک های عامل چهارمحال و بختیاری تا پایان دی امسال نسبت به بررسی پرونده های معرفی شده برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد:بانک های عامل چهارمحال و بختیاری در صورت تکمیل نشدن پرونده های ناقص، موضوع را به صورت کتبی به اطلاع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کنند.
وی یادآور شد: امسال در بخش مشاغل خانگی 225 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از این مبلغ 82 میلیارد ریال در اختیار بانک ملی، 73 میلیارد ریال در اختیار بانک صادرات و 70 میلیارد ریال در اختیار بانک ملت قرار دارد.
وی گفت: فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری مکلفند گزارش پرونده های معرفی شده به بانک های عامل را به صورت هفتگی بررسی کنند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز بر نحوه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان نظارت داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تاخیر در حضور برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در نشست های تصمیم گیری افزود: این مهم یکی از آسیب های توسعه استان محسوب می شود.
وی یادآور شد: هیچکدام از مسئولان حق ندارند در نشست های تصمیم گیری تاخیر داشته باشند و کار مردم را به عقب بیندازند.
گفتنی است ،  سهمیه چهارمحال و بختیاری امسال 225 میلیارد ریال برای تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی مشخص شده است.
چهارمحال و بختیاری بیش از 900هزار نفر جمعیت دارد و نرخ بیکاری در این استان بالاست و برای کاهش بیکاری از ظرفیت طرح های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استفاده می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =