در جلسه عصر لاریجانی با گفتن این جمله که «کمی کنار بروند و سر جای خودشان بنشینند تا معاون اول رییس جمهور کمی هوا بخورد.» خواست تا تشویش حاکم بر مجلس کم شود و در جایی دیگر هم تلاش کرد عصبانیت قاضی‌پور از یک تذکر را کنترل کند.

به گزارش خبرآنلاين؛ علي لاريجاني رئيس مجلس در دقايق ابتدايي جلسه عصر، در رابطه با لزوم پاسخگويي وزرا به سئوال‌هاي كتبي نمايندگان در جلسه بررسي رأي اعتماد سخن گفت.

او توضيح داد: اصلا اين جلسه بررسي براي همين است كه اگر ابهامي دارند در سئوال‌هايشان از آقايان بپرسند.

لاريجاني نامه محمد جهرمي وزير پيشنهادي ارتباطات و سيدمحمود علوي وزير پيشنهادي اطلاعات را در همين رابطه خواند و گفت: آقاي وزير اطلاعات در مورد سئوالي كه آقاي دلخوش داشتند نامه اي دادند مبني بر اينكه « نامه سيد محمود علوي: پيرو دفاعيات اين جانب در خصوص فضاي مسموم مجازي در استان گيلان، وزارت اطلاعات حسب وظيفه ضمن حمايت از فضاي مجازي، با هرگونه فعاليت ناسالم فضاي مجازي با همكاري ساير دستگاه هاي ذي ربط برخورد مي كند.»

او همچنين نامه جهرمي به مجلس را گفت كه نكته دوم نامه اي كه آقاي جهرمي نوشتند كه «در روز گذشته به دليل ضيق وقت امكان پاسخگويي فراهم نشد كه پس از كسب اجازه از رئيس محترم جلسه-پزشكيان- مقرر شد كه پاسخ ها را مكتوب بدهم. من خود را پاسخگو به مجلس مي‌دانم و پاسخ ها را مكتوب كرده ام. »

لاريجاني پس از خواندن نامه جهرمي گفت كه پاسخ‌هاي مكتوب جهرمي را به نمايندگان مي‌دهيم.

در همين راستا رئيس مجلس به وزراي پيشنهادي توصيه كرد: لكن از اين به بعد عزيزاني كه به عنوان وزير پيشنهادي مطرح مي‌شوند،‌سئوالات كتبي كه نمايندگان دارند، يادداشت بفرماييد كه پاسخ دهيد.

در ادامه جلسه، حسن قاضي زاده هاشمي به عنوان وزير پيشنهادي وزارت بهداشت، پشت تريبون رفت. او در بخشي از صحبت‌هايش به موضوع حقوق هاي نجومي اشاره كرد و گفت: حقوق من در اين دولت 3 ميليون و 270 هزارتومان است اين همان حقوق نجومي است كه «اين ور و آن ور» گفتيد. به هيچ كار اقتصادي تن نداده ام.

در ميان صحبت‌هاي قاضي‎زاده، برخي از نمايندگان و معاون پارلماني وزارت بهداشت در صندلي‌هاي جلو تجمع كرده بودند، نكته‌اي كه موجب شد تا لاريجاني صحبت‌هاي وزير پيشنهادي را قطع كرده و از نماينده‌ها درخواست كند تا در صندلي‌هاي خود بنشينند.

لاريجاني از  نمایندگانی که اطراف جهانگیری جمع شده بودند خواست کمی کنار بروند و سر جای خودشان بنشینند تا معاون اول رییس جمهور کمی هوا بخورد.او گفت: بفرماييد سرجايتان بنشينيد. احسنت! همه روي صندلي بشنيد و خوب گوش كنيد. باريكلا!

در ادامه جلسه، رئيس مجلس اجازه داد كه غلامعلي جعفرزاده نماينده رشت تذكر خود را بيان كند. جعفرزاده بدون نام بردن از نادر قاضي‌پور، در مورد نحوه صحبت او با جهرمي وزير پيشنهادي ارتباطات، تذكر داد و گفت: چطور مي‌شود نماينده اي پشت تريبون قرار بگيرد و عزيزي كه از خانواده شهيد است،‌ ضد ولايت فقيه شناخته شود. آقاي روحاني گفت كه 50 سال با رهبري رفاقت دارد و مگر مي شود وزيري را معرفي كند ضد ولايت فقيه باشد. از هيئت رئيسه ميخواهم كه جلوي اين بحث ها را بگيرد و  از شما به عنوان يك آدم عاقل،‌فصيح و فيلسوف كه رئيس مجلس هستيد، مي خواهم كه اين موضوع را توجه كنيد.

لاريجاني در پاسخ به اين تذكر، ضمن تأييد صحبت‌هاي جعفرزاده، گفت: حالا اصل اينكه ما احترامات لازم حرف را بگوييم صحيح است و نبايد بيانمان بياني باشد كه اتهامي به افراد بزنيم، اما بدانيم كه اينجا نمايندگان مردم آزاد هستند تا اگر هر مسئله اي از نظرشان ابهام دارد، بيان كنند. ولي اين مطلبي كه آقاي جعفرزاده گفتند كه با رعايت ادب حرف ها زده شود،‌نكته اي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد.

پس از صحبت‌هاي رئيس مجلس، صداي فريادهاي قاضي پور به گوش مي‌رسيد كه تقاضاي پاسخگويي داشت. لاريجاني تلاش داشت او را با گفتن اين جمله كه «آرام باشيد آقاي قاضي پور! شما گوش كنيد!»، آرام كند اما سرانجام موفق نشد. رئيس مجلس به دليل آرام نشدن قاضي‌پور، ترجيح داد تا دستور جلسه را ادامه دهد و گفت:« اصلا موضوع بعدي را بفرماييد.»

اما قاضي پور از موضع خود كوتاه نيامد و با حضور در جايگاه هيئت رئيسه، با فرياد لاريجاني را بازخواست كرد. فريادهاي اين نماينده اروميه آنقدر بلند بود كه فرج الله رجبی كه براي مخالفت با وزير پيشنهادي كار پشت تريبون رفته بود،  در ميان صحبت‌هايش،‌تمركزش را از دست داد و با اشاره به فرياد قاضي پور گفت:« آن وقت مي‌گويند سلفي بد است، خب اين هم بد است ديگر!»

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =