با رای نمایندگان مجلس جلسات بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم تا هفته آینده ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی در جلسه علنی مجلس گفت: قرار بود تا فردا عصر جلسه داشته باشیم اما برخی نمایندگان گفتند در حوزه های انتخابیه کارهایی دارند. البته اگر می خواستیم جلسات رای اعتماد تا فردا به اتمام برسد باید امشب در نوبت سوم تشکیل جلسه می دادیم که مجلس با این موضوع مخالفت کرد.

وی در ادامه دو شیفته شدن جلسه علنی فردا (پنج‌شنبه) را به رای گذاشت که نمایندگان با ۴۸ رای موافق و ۱۵۷ رای مخالف از مجموع ۲۵۷ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.

بر این اساس رئیس مجلس اعلام کرد که مجلس فردا پنج‌شنبه تا ساعت ۱۳ تشکیل جلسه خواهد داد و شنبه از صبح تا شب ادامه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را در دستور کار دارد.

لاریجانی همچنین گفت:‌ این گونه جلسات پشت سر هم با صدایی که در مجلس هست قدری هم مشکل ایجاد می‌کند و شاید بهتر باشد فاصله ای بین آن بیفتد.

لاریجانی: می‌توانیم لیست اموال وزرا را از قوه قضاییه بگیریم
همچنین امروز در خلال جلسه برررسی وزرای کابینه، علیرضا سلیمی در اخطاری گفت: یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در اخطاری بر لزوم ارائه لیست اموال رئیس جمهور، معاونان و وزرا و همسر و فرزندان آنها قبل از تشکیل دولت جدید تاکید کرد.

 او با استناد به اصل ۱۴۲ قانون اساسی در اخطاری گفت: براساس این اصل در قانون اساسی باید دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان، وزرا، همسر و فرزندان آنها قبل و بعد از خدمت توسط رئیس قوه قضائیه رسیدگی شود. البته در پاکدستی آنها شکی نیست ولی موضوع بر سر رسیدگی است چون اکنون در حال تشکیل دولت جدید هستیم و هنوز گزارشی به ما داده نشده، به نظر می‌رسد که بهتر است برای شفاف سازی گزارشی در مورد لیست اموال و دارایی ها به مجلس داده شود.

نماینده محلات گفت که این موضوع منجر به اعتماد بیشتر مجلس می شود و مجلس راحت‌تر می تواند تصمیم گیری کند.

 علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: این موضوع یک اخطار نبود و تنها یک توصیه بود، چون براساس قانون، وزرا، رئیس جمهور و معاونان رئیس جمهور باید لیست اموالشان را به رئیس قوه قضائیه گزارش دهند که این کار نیز صورت گرفته تا مراقبت شود افزایش خارج از عرف نداشته باشند.

رئیس مجلس افزود: اگر قبلا چنین موضوعی را می گفتید از رئیس قوه قضائیه گزارش می‌گرفتیم الان هم تماس می‌گیریم تا اگر موضوعی باشد اعلام کنند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =