۴۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع‌خارجی سال تحصیلی را درمدارس ایران آغاز می‌کنند

پانا نوشت: طبق آخرین آمار ارائه شده از ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس کشور امسال بیش از 400 هزار دانش آموز اتباع سال تحصیلی را در مدارس کشور آغاز می‌کنند.

تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران به یکی از موضوعات بحث برانگیز دو سال اخیر تبدیل شده است که اهتمام بالایی در وزارت آموزش و پرورش صرف آن شده است و در این راستا مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش نیز بر تحصیل این دانش آموزان تاکید داشته اند.

امسال نیز تلاش بسیاری برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اتباع خارجی خصوصا افغان به مدارس کشور انجام گرفته که حاصل آن رفع موانع و مشکلات ثبت نام دانش آموزان فاقد اوراق هویتی و اقامتی در کشور و افزایش آمار دانش آموزان اتباع خارجی مشغول به تحصیل در مدارس ایران در همه مقاطع است.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، ده روز پیش با انتشار عکسی از دانش آموزان افغان در یونیفرم مدارس ایران، در توییتی از عمل به قول خود درخصوص تحصیل دانش آموزان افغان گفت: به قولم عمل کردم. 370هزار دانش‌آموز افغانی‌ و‌ خارجی از مهر جا نماندند. درتلاشیم آنهایی که نتوانسته‌اند مدارک برسانند هم جانمانند.

شاهد افزایش حضور اتباع غیرایرانی در مقطع ابتدایی هستیم

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، هفته گذشته در مصاحبه ای درخصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی برای سال تحصیلی 96-97 گفت: با توجه به اقداماتی که امسال به منظور تسهیل در ثبت نام کودکان فاقد اوراق هویتی و اتباع خارجی انجام شده، روند ثبت نام به خوبی صورت گرفته و به نظر می رسد شاهد افزایش حضور نوآموزان اتباع غیرایرانی پیش دبستانی و کودکان در مقطع ابتدایی باشیم.

معاون آموزش ایتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس ضوابط، اتباع خارجی از طریق صدور کارت حمایت تحصیلی در مدارس ثبت‌نام می‌شوند و شرایط ثبت نام آنها مانند دانش آموزان داخل کشور است.

400 هزار دانش آموز از اتباع خارجی در ایران تحصیل می‌کنند

سیدعلی حسینی سرپرست معاونت امور بین الملل مدارس خارج از کشور نیز در این خصوص اظهار داشت: تمامی اتباع افغان بدون هیچگونه محدودیتی می توانند ثبت نام خود را در مدارس تکمیل کنند و این گروه از دانش آموزان به موقع در مدارس حاضر خواهند شد.

به گفته حسینی، اکنون حدود 400 هزار دانش آموز از اتباع خارجی و افغان در 25 هزار و 490 مدرسه ایران مشغول به تحصیل هستند.

ثبت نام دانش آموزان اتباع رایگان است

وی با بیان اینکه ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس باید به صورت رایگان انجام شود، گفت: ثبت نام دانش آموزان رایگان است اما اگر انجمن اولیا و مربیان مبلغی را تحت عنوان کمک به مدرسه تعیین کنند، تمام دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی تا حد توان مالی این مبلغ را باید پرداخت کنند.

وی افزود: مدیران بر اساس قانون اجازه ندارند از دانش آموزان اتباع خارجی مبلغی تحت عنوان «هزینه ثبت نام» دریافت کنند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته در مورد جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اتباع در مدارس کشور گفت: در بحث دانش‌آموزان اتباع تا روز گذشته 386 هزار و 626 نفر ثبت نام قطعی انجام داده‌‌اند و پیش بینی ما ثبت‌نام 420 هزار دانش‌آموز است و فاصله‌ 34 هزار نفری که هم‌اکنون وجود دارد به این دلیل است که دانش‌آموزان اتباع باید مراحل اداری خود را در فرمانداری‌ها انجام دهند و با دریافت کارت حمایت از تحصیل برای ثبت‌نام مراجعه کنند. آموزش‌وپرورش برای ثبت نام آمادگی کامل دارد.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    6 1
    شوی سیاسی بچه های سیستان بلوچستان مدرسه ندارند ما یک مشت افغانی رو مجانی می فرستیم مدرسه