تقدیر مدیرعامل بنیاد سینمایى فارابى از داریوش اسدزاده در روز کتابگردى

علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایى فارابى، عصر پنجشنبه دوم آذر به پویش ملى کتابگردى پیوست و در جشن امضای کتاب «سیری در تاریخ تئاتر ایران» تألیف داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مراسم رونمایی از کتاب «سیری در تاریخ تئاتر ایران» نوشته داریوش اسدزاده كه به همت انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا و همزمان با زادروز این هنرمند پیشکسوت برگزار شد، احمد مسجدجامعى، عضو شوراى اسلامى شهر تهران، جمعی از هنرمندان، نويسندگان، پژوهشگران، شاعران، و علاقه‌مندان به كتاب و كتابخوانى حضور داشتند.

در آیین کتابگردی ۹۶، جشن امضای کتاب «سیری در تاریخ تئاتر ایران» نوشته داریوش اسدزاده برگزار شد و از يك عمر فعاليت هنرى اين هنرمند پيشكسوت تقدير به عمل آمد.

علیرضا تابش، مديرعامل بنياد سينمايى فارابى در اين آيين گفت: «هنرمندان و سینماگران خود را وامدار کتاب می‌دانند و به آن می‌بالند.»

او با تجليل از چند دهه خدمات هنرى، فرهنگى و پژوهشى اسدزاده افزود: «آثار هنرمندانِ مولفِ ایران زمین وجه ديگر ظرفيت اهالى هنر است و استاد داريوش اسدزاده در كنار بازيگرى از پژوهش و تأليف غفلت نكرده و حاصل آن چند كتاب ارزشمند شده كه در برگيرنده اطلاعات ناب و دست اول از هنر تئاتر و سينما است.»

تابش با قدردانى از حضور فعال و پر مهر اهالی سینما در سنت حسنه آیین کتابگردی گفت: «کتاب پایدارترین میراث بشر است و سینماگران ایران امسال همچون سال‌های گذشته در هر جای ایران، با دعوت از هموطنان عزیز به حضور در این رویداد از رونق کتابفروشی‌ها حمایت كردند.»

از سه سال پیش به ابتکار احمد مسجد جامعی آخرین پنجشنبه هفته کتاب روز کتابگردی نام گرفت اما امسال به دلیل همزمانی آخرین پنجشنبه هفته کتاب با ایام سوگواری ماه صفر، کتابگردی به پنجشنبه دوم آذر موکول شد.

در این روز روحانيون، دانشگاهيان، هنرمندان، روزنامه نگاران، گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی، نمايندگان مجلس، اعضاى شوراى شهر و... در کتابفروشی‌‌های سراسر کشور و مخصوصا کتابفروشی‌های کوچک حاضر می‌شوند و با خرید کتاب به کتاب‌فروشان خسته نباشید گفته و از دست‌اندرکاران، ناشران، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب ایران قدردانی می‌کنند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =