نهاوندیان: باید با حرکات ضدبرجامی مقابله کرد

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی باید در فرهنگ عمومی کشور به یک مطالبه، گفتمان، هنجار و ارزش تبدیل شود، گفت: اگر بتوانیم احساس آزادی و امنیت برای فعالیت اقتصادی در کشور ایجاد کنیم، آرامش و پیشرفت حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان در مراسم تکریم از دکتر "الهام امین‌زاده» و معارفه «شهیندخت مولاوردی» به عنوان دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی و "معصومه ابتکار» به عنوان معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: این جلسه، جلسه تکریم حقوق، تکریم زن، خانواده و مدیران خدوم ملت است.

اهم اظهارات رئیس دفتر رییس جمهور را در ادامه می خوانید؛

*اینکه امروز افتخار می‌کنیم ایران خوشبختانه در منطقه پرآسیب و پرآشوب از امنیت برخوردار است، تنها نباید منظور ما امنیت نظامی و انتظامی باشد، بلکه باید پیام امنیت اقتصادی، حقوقی و حیثیتی از ایران به جهان منتشر شود.

*باید فضا به گونه‌ای باشد که هر کس به این کشور سفر می‌کند، احساس کند نظام سیاسی و حقوقی وجود دارد که از حقوق آن فرد بیش از خودش حراست می‌کند.

*باید بر فضای رسانه‌ای و اجتماعی ما چنان فرهنگی حاکم باشد که هیچ‌کس در هیچ موقعیت و مقامی، جرأت تعرض به حیثیت فرد و شهروند دیگر نداشته باشد و همه بدانند که اگر تعرض کردند، چنان مجازات می‌شوند که از کرده و گفته خود به شدت پشیمان خواهند شد.

*در کشور، فضایی که در آن کسی با سوء استفاده از تریبون و عنوان وکالت یا مدیریتی که در اختیار دارد به خود اجازه دهد، دروغ گفته و افترا پخش کند و به دیگران توهین کند، باید به پایان برسد و آن روز، روزی است که می‌توانیم جشن تحقق قانون اساسی در کشور را بگیریم.

*بدگویی، تهمت و دروغ‌ها علیه مسئولان بویژه بانوان که کمر خدمت برای مردم بسته و همه دانش و تجربیات خود را در این مسیر عرضه کرده است، بسیار مایه تأسف است؛ اینکه افرادی به خود اجازه می‌دهند هر طور که می‌خواهند ناسزا گفته و مطالب بی‌سند منتشر کرده و اتهام بهتان‌آمیزی بگویند، خلاف قانون اساسی بوده و نظام حقوقی ما باید در برابر این جرم مشهود برخیزد.

*مخالفان برجام و آنهایی که تنها سخن‌پراکنی کرده و جرأت اقدام ندارند در دنیا امروز به دنبال این هستند که فضای اعتماد به ایران ایجاد نشود که البته باید هوشمندانه در برابر این تخریب و بدعهدی ایستادگی کنیم.

*توهین‌ها و بداخلاقی‌های داخلی درست مانند حرکت‌های ضدبرجامی به این احساس امنیت در اقتصاد ایران ضربه می‌زند که باید با آن مقابله کرد.

*{با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی}مسیر دولت، مسیر اعتدال و دوری از افراط و تفریط و احترام و تکریم مردم و عقاید مختلف در کشور است، چرا که این مسیر راه نجات و پیشرفت کشور خواهد بود.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =