نارضایتی معلم ها از وضعیتشان قبول؛ اما آیا اولیا از آنها راضی اند؟

معلم ها توقعات زیادی از دولت دارند و از جمله کارمندان دولتی همیشه ناراضی محسوب می شود. اما مردم از آنها چقدر رضایت دارند؟

زهرا مهاجری: همه کسانی که در سیستم آموزشی قدیم درس خوانده اند و با آموزش های امروزی در مدارس و مراکز آموزشی مواجه شده اند، معترفند که تغییرات زیادی در حال رخ دادن است؛ این تغییرات که در ظاهر به نفع دانش آموزان است و در راستای تحول نظام آموزشی کشور، گاهی در عمل مشکلساز می شود و نتیجه ای خلاف آن چه که باید، می دهد.

همیشه یکی از معترض ترین اقشار جامعه، معلم ها هستند. این قشر زحمتکش که شغل انبیا را انتخاب کرده اند، از سختی کارشان و نادیده گرفتن شدن زحماتشان می نالند. علاوه بر آن، متدهای جدید آموزشی که هر از گاهی تغییر می کند، این معلم ها را دچار مشکل کرده و خیلی از آموزگاران از نیاز به تلاش خارج از وسع برای بروز رسانی دانش شکایت دارند.

روزنامه ها و خبرگزاری ها هم پر شده از خبرهایی که این اعتراض ها را پوشش داده. مسئولین همواره در تلاشند تا به بهترین شکل مشکلات مربوط به آموزگاران را حل کنند. اما این که اولیای دانش آموزان تا چه حد از این قشر زحمتکش رضایت دارند و یا اصلا توقعاتشان چیست، کمتر مورد کنکاش قرار گرفته است.

ما از پس همین یکی هم برنمی آییم؛ خدا به دادشان برسد!

مدرسه که تعطیل می شود، انگار که یک گوشه ای بمب منفجر شده باشد، بچه ها از سر و کول مدرسه می ریزند پایین. کافیست یک آدم عادی که سر و کارش با مدرسه و بچه ها نبوده، یک روز مجبور شود در مدرسه وقت بگذراند تا بفهمد سر و کله زدن با صدها کودک قد و نیم قد که هر کدامشان مناسبات خاص خودشان را دارند، چه انرژی ای می گیرد. تمام نیروی اولیای مدرسه در این لحظه صرف این می شود که این لشگر آزادشده سالم از درب مدرسه خارج شوند!

شاید بین آن همه شلوغی و سر و صدا جای مناسبی برای پرسیدن این سوال که میزان رضایتمندی از مربیان مدرسه تا چه حد است نباشد و نتیجه ای جز شنیدن این جواب که «ما از پس همین یکی هم برنمی آییم؛ خدا به دادشون برسه» در بر نداشته باشد اما همین جمله، نشان می دهد که خیلی از والدین، قدر کسانی که برای فرزندانشان زحمت می کشند را می دانند.

این را آقای محمودی، پدر یک پسر کلاس ششمی هم تایید می کند. می گوید: «نمی شود فقط توقع داشت و از شرایط غافل شد. ما در خانه با یکی دو تایش سر و کار داریم و از پسشان برنمی آییم؛ حالا تصور کنید هر روز این یکی دو تا بشوند بیست و پنج، سی تا. هر کدامشان هم با یک فرهنگ و در یک خانواده با مختصات خودش تربیت شده اند. واقعا مدیریت کردن این بچه ها در کلاس کار سختی است و از عهده هر کسی برنمی آید.»

این پدر میانسال با این که فرزندانش در مدرسه دولتی درس می خوانند اما از معلمین پسرها تا به امروز راضی بوده و معتقد است نباید انتظاری فراتر از حد یک انسان از معلم داشت. می گوید: «معلم هم یک انسان معمولی است مثل ما؛ مشکل دارد، قرض دارد، خانواده دارد، خستگی دارد... تا معلمانمان زمینی هستند، باید توقعاتمان از آن ها زمینی باشد؛ مگر آن که معلم از مریخ وارد کنیم.»

قصه تکراری دارا و ندار

هر جا که پای پول درمیان باشد، ناخودآگاه تبعیض هم سر و کله اش پیدا می شود. با این که تعمیم دادن در این مورد کار درستی نیست اما یک پرس و جوی ساده و مشاهده میدانی نشان می دهد که میزان رضایت والدین از معلم هادر این مدارس بیشتر از سایر مدرسه هاست.

شاید ضرب المثل هر چه قدر پول بدهی آش می خوری در همه مواقع پاسخگو باشد اما در مسئله تعلیم و تربیت، محلی نخواهد داشت. اتفاقی که در سال های اخیر با زیاد شدن مدارس غیردولتی و در جریان رقابت همین غیرانتفاعی ها با یکدیگر افتاده و طوری تبعیض بین خدمات این مدارس و مدارس دولتی دیده می شود که کم کم همه دارند باور می کنند که مدارس دولتی، مدرسه های الکی هستند و نباید از آن ها توقع زیادی داشت!

زهرا مهدی زاده، مادر یک پسر ۱۰ ساله است که پسرش تا پارسال در مدرسه دولتی در منطقه یک تهران درس می خوانده و امسال او را به یک مدرسه به قول خودش بهتر برده که منظورش از «بهتر» غیرانتقاعی شدن مدرسه است. او دلایل زیادی را برای تغییر مدرسه فرزندش برمی شمرد اما مهمترین چیزی که باعث شده نگذارد پسرش دیگر در مدرسه قبلی درس بخواند، احترامی است که به او گذاشته نمی شد. می گوید: «همیشه در تربیت فرزندم سعی کرده ام عزت نفس او را حفظ کنم و با احترام با او برخورد کنم. این اتفاق در مدرسه پسرم نمی افتاد. تحقیر و توهین به وضوح وجود داشت و من نمی توانستم این را تحمل کنم.»

به عقیده او، تربیت بر تعلیم مقدم است و داشتن یک بچه افسرده عقده ای را حتی در مدارج علمی بالا به داشتن بچه سالم اما از نظر درسی معمولی ترجیح نمی دهد. او می گوید: « وقتی متوجه رفتارهای بد معلمین و کادر آموزشی با دانش آموزان شدم، به مدیریت اعتراض کردم و متاسفانه با این جمله که "خانم اینجا یک مدرسه دولتی است؛ چه توقعی دارید؟" مواجه شدم. این برایم بسیار سخت بود که چون هزینه ای برای تحصیل فرزندم پرداخت نکردم، می بایست توقعاتم در هر زمینه ای را پایین بیاورم.»

او معتقد است که پولی بودن مدرسه فعلی پسرش باعث شده تا حداقل بتواند صدای اعتراضش را بلند کند و در ازای پولی که داده درخواست داشته باشد.

«عشقِ معلم» ها

برای کسانی که دوره مدرسه را گذرانده اند، همیشه این دوران پر است از خاطره. همیشه و در هر مقطع تحصیلی، بودند معلم هایی که بیشتر از سایرین به آن ها علاقه نشان بدهیم و هم خودش و هم درسش را بیشتر دوست داشته باشیم. اما کمتر پیش می آمد به معلممان عشق بورزیم و این احساس بیشتر بین بچه ها و معلم های پرورشی که کارهای غیردرسی انجام می دادند ایجاد می شد. اما امروز معلم ها تغییراتی کرده اند. رابطه عاطفی بین معلم و دانش آموز بیشتر شده و صمیمیت بیشتر از قبل برقرار است. مریم شیبانی، مادر دانش آموز کلاس اولی می گوید: « زمان ما معلم جذبه خاصی داشت. این جذبه نوعی دیکتاتوری تلقی می شد و احترام صرفا به خاطر ترس بود. ولی الان اینطور نیست. بچه ها برای این که معلمشان را دوست دارند و نمی خواهند او را ناراحت کنند احترام می گذارند نه به خاطر ترس. آن اوایل که می دیدم دخترم به راحتی می پرد بغل معلم و با او راحت حرف می زند، برایم غیرقابل باور بود.الان حتی می دانم خیلی از درددل هایش را با معلمش انجام می دهد.»

تغییر جو مدرسه و ایجاد فضای شاد و کمتر شدن ترس و استرس هم از آن دست مواردی است که موجب شده تا اولیا رضایت بیشتری نسبت به قبل داشته باشند. زیبا آقایی، یکی از آن مادرهایست که شاد شدن محیط کلاس و دوستانه شدن رابطه بین بچه ها و معلم ها را خوب ارزیابی می کند: «اگر خاطرتان باشد در زمان تحصیل خودمان، لحظه شماری می کردیم که زنگ مدرسه بخورد و از مدرسه بزنیم بیرون اما الان بچه ها دلشان برای مدرسه تنگ می شود. دیگر تعطیلی ها خوشحال کننده نیست و استرس ها به حداقل رسیده است.»

او هم صمیمی تر شدن معلم ها را حس کرده و از این بابت بسیار راضی است.

این همه بی مسئولیتی از کجا می آید؟

بعضی از والدین معتقدند تغییر سیستم آموزشی و برداشته شدن نمره و ایجاد ارزشیابی توصیفی، برای بعضی از معلم ها بهانه ای شده برای کم کار شدن. خانم شریف زاده که مادر دو دانش آموز یازده و چهارده ساله است می گوید: « قدیم ترها بچه ها حوصله بیشتری برای انجام تکلیف های مدرسه داشتند. اما الان مثل قبل تکالیف چک نمی شود و اگر هم بشود، تنبیهی برای عدم انجام تکلیف گذاشته نشده و مدیریت به معلمین اجازه برخورد سخت را نمی دهد. درست است که این رویه باعث می شود که بچه ها با کمترین استرس به کارشان ادامه بدهند اما هیچ بعید نیست که همین آسانگیری، باعث شود بچه ها از آن طرف بام بیفتند.»

این مشکل خیلی از والدین دیگر هم هست که باعث شده خودشان مجبور شوند نقش معلم را هم در خانه بازی کنند و با این روش، کمی فرزندانشان را مسئولیت پذیرتر بار بیاورند.

درمجموع، هیچ کس، چه راضی و چه ناراضی، نمی تواند منکر خدمات معلم ها باشد و همه قدر این قشر زحمتکش را می دانند و به سختی کارشان واقفند. اما شنیدن نظرات والدین و دلایل نارضایتی های آن ها هم برای اعتلای کیفیت آموزش و پرورش لازم و ضروری به نظر می رسد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    13 6
    کم مانده بود شماها هم ما را ارزیابی کنید.
  • تقی A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    55 7
    هزینه ای زندگی معلم وکارمند وکارگر ربطی به راندمان ندارد برای بهبود راندمان بهتر باید تشویقهای لازم اندیشه کرد
    • معلم A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      13 4
      قانون اول قانون داده ستانده است وقتی رسیدگی به معلمان نمی شود چطور انتظار داریم خروجی خوبی داشته باشیم کی با یک ماشین خراب یک سفر 9 ماهه میتونه بره
    • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      7 3
      فکر کنید من و یه دفعه به عنوان یک راننده با ماشینی که موتور آن دو کار میکنه تایر آن پنچره زاپاس نداره کولر نداره وسط کویر هم گیر افتاده منصوب کردن بعد هم یه نفره وسط جمعیت داره از مسافرا درباره ی میزان رضایتشان از من سوال میکنه واقعا که مسخره اید. خبر آنلاین سابق انصاف بیشتری داشتی.
    • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      4 9
      یعنی چی ربطی به راندمان نداره؟ پس اصلا کار نکنند و دولت خرجیشون را بده من صددرصد با این مقاله موافقم،اونایی که بچه مدرسه ای دارند می فهمند چی می گم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    32 2
    وزير محترم آموزش وپرورش درساخت مدارس بايد نيازهاي روز دانش اموزان ومعلمان را ازتمامي جهات درنظربگيرند و براي ساخت يك مدرسه چندكلاسه طور عمل نكنند كه عوامل دست اندركار درمدرسه سازي به اندازه هزينه ساخت چندين مدرسه هزينه رودست وزارت بگذارند.
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    54 2
    عزیز من کجای کاری خدا رو شکر قراره از سال دیگه ارزشیابی منحوس توصیفی رو بردارن . واسه من معلم کلاس ششم یعنی مزخرف ترین چیز و بزرگترین خیانت در حق این بچه ها همین ارزشیابی توصیفی بوده و بس. دانش آموز کلاس ششم هست می خواد یه ضرب دو رقمی رو بنویسه هنوز بلد نیست . هنوز بلد نیست یه جمله درست و حسابی بنویسه معلم سال های قبلش فقط به خاطر همین ارزشیابی توصیفی تو کارنامه اش یه قابل قبول می داد و می رفت . اگه نمره بود و ترس از نمره بود عمرا این طوری می شد . وقتی دانش آموز ببینه که بدون یه بار کتاب خوندن امتحان بده و قبول بشه دیگه واسه خودش میگه بخونم که چی ؟؟؟ نمره ام که مفت مفت می گیرم
  • ایمان A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    61 10
    پدر و مادر بنده معلم بازنشسته هستند و سالهاست که بازنشسته شده اند. اگر ایشان در زندگیشان به امکانات حداقلی از قبیل خانه رسیدند مدیون سالهای دور و از جمله شرایط مادی خوب آن زمان هستند اما برادر بزرگ بنده که در آستانه بازنشسگی در این سازمان... میباشد خانه که ندارد هیچ خیلی چیزها هم از دست داده است. آموزش پرورش بین تمامی ادارات کمترین دریافتی و حقوق را دارد. حال چگونه انتظار است از انسانهایی که مانند همه انسان هستند و خارج از درس و کلاس دارای این همه دغدغه و حتی بیشتر از دیگرانند انتظاری واقعبینانه داشت بنده اصلا دنبال عشق معلمی و این رویا پردازیها نیستم اینها نیاز همه هست و باید رفع نیاز کرد همانطور که نیاز به غذا برای همه هست چه زاهد و چه کافر
  • برابری IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    67 16
    خبر انلاین واقعا از تیترت حیرت کردم.خیلی مقرضانه وبی انصافانه تیتر زدید.درضمن دولت نه به بهترین شکل بلکه به هیچ وجه تاحالا کاری برای خاسته های به حق معلمین نکرده.تازشم کجا رسانه ها اعتراضارو پوشش دادن.صداوسیما نیم دقیقه هم درمورد اعتصابا خبرپخش نکرد وحتی حرفای رییس جمهور درروز معلمم سانسور کرد و ایضا میزگرد جناب فانی هم هیچکدوم از خاسته های معیشتی معلمینو مثل برابری حقوق کارمندادولتو مطرح نکرد.
    • حمیدرضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      4 3
      امیداوارم شما معلم نباشید اما اگر خدای ناکرده معدم هستید برای معلمی که بجای《خواسته》می نویسه 《خاسته》و اعتراض به حقوقشم داره میشه متاسف شد
    • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      4 1
      شما مطمئنی معلم هستی؟؟ مقرضانه؟ خاسته؟ بعد میگن چرا بچه های نسل جدید بیسوادن
  • دانشجو A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    2 2
    تقصیر معلم نیست تقصیر از نظام اموزشی ماست
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    4 15
    معلم ها با 6 ماه تعطیلی خودشون رو با مشاغلی که تا عصر سرکار هستند مقایسه نکنند، ضمناً ناشکری خیلی بده پس اگه خواهان برابری هستن باید اون 6 ماه رو بدون حقوق باشند اینطور آیا خوبه؟؟؟
  • معلم ناامید A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    36 7
    من معلم امروز در دفتر شاهد بودم همکارم گفت دانش اموز در کلاس بهش بی ادبی کرده اینه حق من معلم؟ وقتی گفتند نمره قبولی را باید ب دانش اموز داد و تنبیه ممنوع شد بجای معلم محوری دانش اموز محوری شد و... کاش میشد مثل گذشته ب معلم خوب و تلاشگر قداست داد و احترام
    • مهربانی توسی A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      6 2
      نه احترام نه معیشت خوب من معلم چه کنم؟؟
  • اولیا معلم IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    11 2
    آیا توی همه ادارات ارباب رجوع ها راضین؟ این که اولیا راضین یا نه یه حرف غلطیه, حتی اگر معلم ۹۹ درصد موفق باشه طرف مقابلش که دانش آموزه ۱ درصد نخواد درس بخونه این میانگین به ۳۰ درصد موفقیت منجر میشه, در حالیکه در ادارات دیگر کسی نمیاد بگه آقا چرا کار ارباب رجوع رو ۵ساله راه نیانداختی،من حاضرم بعنوان نمونه یه پرونده شهرداری رو که صاحب ملک ۱۲ساله میره و میاد و میخواد از راه قانونی کارش حل بشه که نمیشه نشونتون بدم, نامردم اگه دروغ گفته باشم....
  • بینام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    4 11
    کیف دنیارو معلمای این مملکت دارن .بعضیاشون که اصلا زحمت درس دادن به خودشون نمیدن نصف سال هم تعطیلن وحقوقشون سرجاشه .ما تحصیلکرده های بیکار دردمونرو به کی بگیم....
  • معلم IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    11 2
    خبرنگار عزیز وکسی که این مطلب رو نوشتید در کلاس 40 نفره بدون امکانات ، چه توقعی از معلم دارید انتظار دارید که معلم اونقدر خوب کار کنه که اولیا هم راضی بشن؟ در اموزش و پرورشی که با 200 سال پیش هیچ فرقی نمیکنه ، ازمایشگاه نیست کارگاه نداریم در فنی وحرفه ای هیچ کار عملی نمی توان انجام داد چون وسایل وتجهیزات نیست دانش اموزان گاهی بدون خوردن صبحانه به مدرسه میان ، توان خرید لوازم لباس و..... رو ندارن چطور می توان کار کرد جنابعلی بدون میز و قلم ودوربین سایت وکاغذ برای روزنامه ،چطور می توانیدخبر نگار باشید؟ از نجاری که چوب و .... ندارد ایا توقع کار خوب دارید؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    40 9
    معلمی مساویست با فقر و بیچارگی
  • ملکی A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    35 5
    مگر کارمندا دیگه که اونها هم ز حقوقشون ناراضیند؛وقتی حقوقشان زیاد میشه ارباب رجوع از کارشون راضیند
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    23 2
    با عرض سلام خدمت تمام فرهنگیان و خانواده ها این دولت و دولت های قبلی آموزش و پرورش را به دید جا و محلی می دانند که هر چه هزینه کنیم از دست رفته.به دلیل می خواهند کمترین هزینه را کنند. اینها معلمان را به دید نگاه نمیکنند بلکه معلم در دید اینها به منزله نگهبان کودکان میباشد تا چند ساعت در روز وقت دانش اموزان در مدرسه باشد و معلم هم بالای سر دانش اموزان. خوب با این دیدگاه چند سال بعد بیشتر افراد جامعه بیسواد با مدرک میباشند.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    13 30
    شغل معلم شريف ترين و والاترين شغل دنياست در صورتي كه در سمت صحيح و خير قرار گيرد . آيا معلمين عزيز به اين موقعيت واقف هستند و مسئوليت پذير مي‌باشند؟ يقين دارم كه اغلب آنها بي‌خبرند وگرنه وضعيت آموزش ، پرورش و جامعه ما چنين نبود
    • علي بابا US ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      6 1
      دوست عزيز آموزش و پرورش هيچ برنامه مدون و صحيحي براي رشد دانش آموزان نداره... يك كلام ختم كلام فرهنگ تو اين كشور تعطيل تعطيله... آموزش بچه ها و يا هر كار فرهنگي نياز به بودجه دارد... كه الحمدلله آموزش و پرورش ندارد... ما كاغذ واسه امتحان بچه ها نداريم...تا دو سال پيش تراكم دانش آموز در كلاس حداكثر به 30 مي رسيد امروز كلاس زير 35 نفر نداريم... چون دولت قصد صرفه جويي داره... اخراج نداريم... عوضش تو كلاس تا دلت بخواد موبايل داريم... دانش آموز بي مسئوليت داريم... كلاس كثيف و مدارس عهد بوق داريم... بدبختي داريم...
    • خضیراوی A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      8 0
      برادر من با نگاه به سیستم آموزش و پرورش 20 کشور دنیا و قیاس آن با سیستم آموزش و کشور ما متوجه خواهی شد علت افت کیفیت آموزشی معلمان نیستند بلکه نگرش و عدم توجه دولت و مجلس به مدارس دولتیجهت تبلیغ برای مدارس غیر دولتیمی باشد آیا می دانید 6 سال گذشت خبری از سرانه فرزندنتان نیست؟سوال کردین؟ آیا می دانید بودجه ای که به آموزش و پرورش اختصاص داده می شود 99/8 حقوق پرسنل هست و بس؟ آیا می دانید که مهاتمیر محمد پادشاه وقت مالزی بودجه آموزش و پرورش کشورش را ده برابر کرد تا مالزی در فاصله ده ساله شد جزو کشورهای صنعتی؟ معلم با کمترین امکانات در کلاس 45 نفره اول ابتدایی مثل خودم دست و پنجه نرم می کند . مار را از سر می گیرند نه از دم.بخاطر همین سیستم آموزشی شده این
    • بی نام RO ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      6 0
      آیا شما مسئولیت پذیر هستید ؟ آیا از خواسته های به حق معلمان دفاع کردید؟ واقعا شرم نمی کنید که باعث شدید معلمان بخاطر مادیات مجبور شوند که برای اعتراض به خیابان ها بیایند؟
  • بابك A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    20 43
    كدام رضايت ؟ كدام كيفيت تدريس ؟ ترمي ٢٣ ميليون به اسم كلاس خصوصي ازمون ميگيرن تا نمره اي كه حق دانش آموز هست رو بهش بدن
    • سعید A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 2
      درسته.فقط میشه بفرمایید درآمد شما چقدره در سال که ترمی 23ملیونشو صرفن می دید برای کلاس خصوصی و نمره خریدن آقازاده؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    45 14
    این تیتر بوی غرض ورزی می دهد
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    2 1
    خصوصي سازي رضايت بين معلم و اوليا روبهم زده...توي اكثر كشورها آموزش و پرورش رايگان هستش نو ايران آخي چي ياد.ميدن كه اين همه پول ميگيرن
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    2 6
    مشکلتون با معلما چیه شماها؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    2 4
    متاسفا با این تیترتون ،خود شما کجا اعتراض معلما رو نشون دادین؟دوست داشتم نویسنده معلم بود میدیدم با قسط بانک و چندغاز پول میتونست به اندازه معلمان الان ب فکر دانش اموزان باشد یا ن؟اول خوب درد معلما رو بشنویند بعد پی گیری کنید بعد ما هم گوش مشدیم حرفاتونو
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    5 1
    خبر آنلاین ما آخرش ندونستیم تو وقتی خبر میدی طرف کی هستی, چرا حرف حق رو تایید نمیکنی....
  • علی A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    7 3
    بزگرواری که خیلی بی انصافانه ای خبر را نوشته ای اولا تا معلم وضعیت مالی بدی داشته باشد نباید انتظار شاهکار داشت دوما خیلی از مشکلات مدرسه برمی گرده به امکانات مدرسه ،مدرسه ای که درونش یک وسیله ی آزمایش وجود نداره مدرسه ای که ماژیک به سختی تهیه میشه و30 دانش آموز رو میندازی توی یک کلاس 10 متری آیا انتظار کیفیت رو باید داشت دانش آموزی که در خانه تلویزیون 50 اینچ نگاه می کند آیا انگیزه نگاه کردن به وایت برد شکسته کلاس را دارد؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    5 0
    تفرقه بندازو .........
  • بی نام RO ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    3 4
    والا من ن بچه دارم ن مادرم،ولی چند روز پیش رفتم مدرسه،و از نزدیک رفتار ی معلم رو با بچه ها دیدم اینقد جدی و خشک بود ک حالم بد شد آخه آدم حسابی تو نانت رو ب خاطر وجود اینا در میاری،باور کنید ی قرون ب بچه ها آموزش نمیدادن و فقط وقت میگذروندن متاسفم برا معلم های این دست.
  • ایرانی A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 2
    اگر بی غرض به مسایل نگاه کنیم مشکلات بیسوادی وکم سوادی که مانعی بزرگ در تحقق رفاه جامعه است حاصل عملکرد بد 2نهاد اموزش پرورش وخانواده است اینکه هرکدام چقدر مقصر است قضاوت با عزیزان خواننده متن ولی مسلم اینکه اگر مسابقه نمره وارزشیابی غلط که صرفا موید میزان قدرت ونگهداری در حافظه کوتاهمدت می باشد را مورد انتقاد قراردهیم . چیزی از این شاخص غیر واقعی باقی نمی ماند بجز سرخوردگی ومسایل طبقه بندی زرنگ وتنبل تنبیه بدنی انچنانی که همه سراغ داریم وسرکوب خلاقیت کسانی که این حافظه کوتاهمدت راندارند .در بررسی میزان تاثیر این دو نهاد با امعان نظر به اینکه این یکی نهادی مدنی وطبیعتا دارای تشخیص کارشناسی وبرنامه ریزی بوده است بیشتر تقصیر متوجه نهاد اموزشی میشود تا خانواده .
  • بی نام US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    مطلب خوبی بود .... ولی تیترش نه
  • سلماسی A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    8 5
    من بهیچوجه از سیستم آموزشی ایران راضی نیستم.مثل سیستم بهداشتی نیاز به یه تحول بنیادین دارد.معلمان عزیز نباید تنگی معیشت خود رو بهانه کم کاری خودشون کنن.
  • بی نام RO ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    5 8
    چه شغلی بهتر از معلمی؟ یک سوم سال به اسم تعطیلات تابستان تعطیل هستند تمام تعطیلات سال و 15 روز نوروز را هم تعطیل هستند برف و باران و ... هم بیاید مدارس تعطیل و معلمان هم تعطیل نه استرسی نه ارزشیابی دقیقی که آیا این معلم به شاگردانش چیزی ساد داده یا نه؟ اگر هم اندکی زرنگ باشند درآمد های نجومی از کلاس خصوصی و بازار پر رونق کنکور
  • یک مادر A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    10 6
    معلم ها ناراضی هستن سر بچه ها خالی میکنن ناراحتیشون رو.خیلی وقتا بچه من با گریه میاد خونه.
  • سبحان IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 8
    دوستان یه نگاهی هم به وضع کار معلمین بیندازیم میبینیم که دریافتی ایشان در مقابل ۲۴ ساعت کار در هفته خیلی هم بد نیست ضمن اینکه نصف بیشتر سال رو هم تعطیلن اگر معیشت معلمان بده چرا اینهمه تو صف استخدام هستند ؟
  • معلم A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    10 7
    نویسنده محترم حرف و اعتراض معلم ها فقط حقوق نیست وضعیت کلاس ها ،فضای مدارس ، امکانات آموزشی و همه و همه دغدغه معلمه که با تغییر رویکرد نسبت به آموزش و پرورش اصلاح میشه
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 2
    كدوم نارضايتي؟؟؟؟در شيراز معلم ها سر كلاس هيچكدومشون درس نميدن بعد كه بهشون ميگي جواب ميدن كه تو با حداقل يك ميليون پول بيا كلاس خصوصي اونوقت ابتدايي و راهنمايي و دبيرستان هم نداره.
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    10 4
    اون حسابدارای محترمی که حساب کتاب تعطیلات معلما دستشونه, یه سری هم به فوتبال بزنن و ببینن فوتبالیستای عزیز هر روز دارن با برزیل بازی میکنن که اینهمه قرارداد میلیاردی میبندن و آیا همه بازیا رو میبرن و جام جهانی رو میارن کشورمون, کار معلم هم مثل کار فوتبالیست هاس, توی همون چند ماهی که تدریس میکنن نتیجه رو هم اعلام میکنن, دیگه به دانش آموز نمیگن امروز برو فردا بیا, من خیلی متاسفم برا کسایی که این افکار غارنشینی رو نسبت که معلما دارن, تا به معلمی بعنوان شغل نگاه میشه وضع ازین بهتر نخواهد شد... آنلاین عزیز لطفا تاییدکن...
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    6 2
    من دانشجوی علوم تربیتی هستم ومیدانم که تربیت کاری پیچیده ومشکله همه ی ان هم بر دوش معلمه پس اگر معلم مشکل نان داشته باشه نمی تونه معلم خوبی باشه همه جای دنیا به معلم توجه میشه چون ارتباط مستقیم به پیشرفت کشورشون داره