پروژه احداث تقاطع غیر همسطح فرمهین با کمربند شمالی اراک با صرف اعتباری بالغ بر ۵.۵ میلیارد تومان در حال اجرا می باشد که پیشرفت فیزیکی آن ۶۵ درصد است.

به گزارش خبرآنلاین مرکزی، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در جریان بازدید استاندار و نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب از روند اجرای این پروژه با اشاره به این مطلب افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۲ آغاز شده که طول مسیر در حال ساخت ۶۳۰متر و با عرض ۱۱.۸ × ۲ متر است. مجید شارقی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل اجرای این پروژه را ۴۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد : مجموعه عملیات اجرایی شامل زیرسازی، آسفالت و احداث پل است که در حال حاضر عملیات بتن ریزی دیوارهای سمت فرمهین روبه پایان و بتن ریزی دیوارهای سمت اراک هم ۵۹درصد انجام شده است. همچنین عملیات خاکی پل ها نیز در حال اجرا می باشد و قالب ریزی دال در دست اقدام است.
*بازدید از پروژه احداث باند دوم محور اراک - فرمهین
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در ادامه بازدید مسئولان از
احداث باند دوم اراک فرمهین با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی این پروژه بیان کرد: عملیات اجرایی این مسیر به طول ۴۳ کیلومتراز سال ۸۳ شروع و تاکنون ۳۰ کیلومتر از محور فوق به بهره برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری ادامه طرح با قراردادی بالغ بر ۸۰میلیارد ریال از کیلومتر ۲۴ +۰۰۰ به سمت قطب صنعتی ایبک اباد شروع و تا امروز حدود ۲.۵ کیلومتر از مسیر تعریض شده و با سرعت چشمگیری رو به پیشرفت است.
شارقی عدم تخصیص اعتبار کافی و عدم آزاد سازی در محدوده روستای ایبک اباد و عزیز اباد را از مشکلات اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: جهت تکمیل باقی مانده عملیات احرایی به مبلغی معادل ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است ضمنا تا کنون مبلغ ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =