۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹

خبرگزاری صداوسیما نوشت: به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، یک نماینده دمکرات عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه گفت ­شهادت رئیس یک موسسه مطالعات سیاسی در کنگره این کشور نشان می دهد فروش املاک به وسیله سازمان تحت مالکیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به اتباع روسیه احتمالا شامل پولشویی بوده است.

اين کميته متن جلسه غيرعلني چهاردهم نوامبر با گلن سيمپسون بنيانگذار شرکت جي.پي.اس فيوژن را منتشر کرد که يک جاسوس سابق انگليسي را براي بررسي ارتباطات ستاد تبليغاتي ترامپ با روسيه استخدام کرد و يک پرونده نيز در اين زمينه تشکيل داد.

آدام شيف عضو مجلس نمايندگان آمريکا گفت «متن جلسه چهاردهم نوامبر حاوي اتهاماتي جدي است که سازمان تحت مالکيت ترامپ در پولشويي با اتباع روسيه شريک بوده است.»

دولت ترامپ اين اتهامات را بي پايه و اساس دانست.

اين کميته مجلس نمايندگان يکي از سه پرونده تحقيقاتي کنگره را در موضوع ارتباط ستاد تبليغاتي ترامپ و روسيه در جريان تبليغات رياست جمهوري سال 2016 به پيش مي برد.

رابرت مولر مسئول ويژه رسيدگي به پرونده دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، تحقيقات مستقلي را در چارچوب وزارت دادگستري آمريکا به پيش مي برد.

مسکو برآورد نهادهاي اطلاعاتي آمريکا مبني بر دست داشتن در انتخابات رياست جمهوري اين کشور را رد مي کند.

سيمپسون در جلسه شهادت خود در برابر کنگره گفت شرکت وي وضعيت املاک ترامپ در نيويورک، ميامي، پاناما سيتي و تورنتو را از نزديک بررسي کرد و «تعداد زيادي معاملات املاک و مستغلات وجود داشت که در آنها مشخص نبود چه کسي طرف خريدار است و مواردي از معاملات املاک ديده مي شود که ملکي به قيمتي بسيار پايين تر از قيمت خريد‌ به فروش رفته است.»

سيمپسون گفت «ما الگوهايي از خريد و فروش املاک را مشاهده کرديم که احتمال پولشويي را به ذهن مي آورد.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =