فارس نوشت:

با چند قطره باران خیابان‌های تهران قفل شد و ترافیک سنگین در برخی از معابر شهر ایجاد شد.

بارش چند قطره باران در تهران بسیاری از بزرگراه ها تهران از جمله همت، کردستان و نیایش و پل صدر ترافیک سنگینی ایجاد و شهروندان ساعت ها در ترافیک گرفتار شدند.

با بارش باران حرکت خودروها کند شده و دید رانندگان کم تر می شود و همین امر باعث بروز ترافیک می شود همچنین اتوبوس و تاکسی نیز کیمیا می شود و شهروندان مجبور هستند برای تردد از خودروهای شخصی استفاده می کنند.

حامدی یکی از شهروندان در این باره گفت: در برخی از معابر ترافیک نیست ولی در برخی از بزرگراه‌ها بیش از یک ساعت در ترافیک گرفتار شدیم.

او ادامه داد: در این روزهای بارانی تاکسی ها فقط دربستی می روند و اتوبوس نیز به خاطر لغزندگی معابر دیر به دیر می آیند.

در روزهای بارانی تاکسی ها فقط با کلمه دربستی توقف می کنند و کرایه‌های بسیار سنگین هم دریافت می کنند. البته نباید از این نکته غافل شد که برخی از رانندگان تاکسی هم دراین روز مانند سایر روزهای با قیمت‌های مصوب مسافران را جابه جا می‌کنند.

جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران معتقد است در پی بارش باران شاهد کندی حرکت خودروها در سطح شهر هستیم که دلیل کندی حرکت ها، لغزندگی معابر و محدود بودن دید رانندگان است.

او ادامه می دهد به دلیل کندی حرکت خودروها، تردد اتوبوس ها و تاکسی ها نیز در سطح شهر دچار کندی می شود.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه نقاط آب گرفتگی در تهران شناسایی شده است اما شاهدیم در برخی نقاط آب گرفتگی وجود داشت و همین امر تردد شهروندان را دچار مشکل کرده بود.

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر تهران یک قطره باران هنگامی که در شمال شهر ببارد به دلیل شیب زمین به سمت جنوب شهر جاری می شود و همین امر باعث بروز مشکلات می شود البته نهرهای تهران زمانی که میزان بارش بیش از اندازه باشد جوابگوی شهر تهران نیست.

همچنین زیر ساخت ها در تهران به درستی انجام نشده و شبکه جمع آوری آب های سطحی کامل نشده و همین امر مشکلاتی را در شهر ایجاد کرده است.

البته نباید از این نکته غافل شد که مأموران شهرداری در حال آماده باش بوده و در نقاط آب گرفته مستقر هستند تا مشکلات ایجاد شده را برطرف کنند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    15 1
    خب چرا؟ برف نیومده که. مردم هم خیلی جوگیرن