۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

ایرنا نوشت: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه پیش از دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، نسبت به افزایش خشونتها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و آن را هدیه ای برای افراطیون دانست.

موگرینی پیش از آغاز نشست مشترک 'شورای امور خارجی اروپا' با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در برابر خبرنگاران، گفت: به اعتقاد ما ، یافتن یک راه حل پایدار و فراگیر برای مناقشه اسرائیلی - فلسطینی به نفع اسرائیل بخصوص تامین کننده منافع امنیتی است.

وی افزود:به همین علت اتحادیه اروپا کار خود را درکنار دوستان و شریکان بین المللی و منطقه ای از جمله مصر و اردن و همچنین دو طرف مناقشه ،برای آغاز مجدد فرایند صلح افزایش خواهد داد و در همین ارتباط گفت وگوی مشابهی با رئیس جمهوری (محمود) عباس درماه ژانویه خواهیم داشت.

موگرینی گفت:موضع اتحادیه اروپا مشخص است ؛ ما اعتقاد داریم که تنها راه حل واقع بینانه مناقشه بین اسرائیل و فلسطین بر اساس تشکیل دو کشور با شهر اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت هر دو کشور بر اساس مرزهای سال 1967 است. ما تا زمان مشخص شدن وضعیت نهایی بیت المقدس از طریق مذاکره مستقیم بین طرفها، اجماع بین المللی در خصوص اورشلیم (قدس) را محترم می شماریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاافزود: اکنون بدترین اتفاقی که می تواند روی دهد افزایش تنشها و خشونتها در اطراف اماکن مقدس و سپس در سطح کل منطقه و فراتر از آن است. من حمله به یهودیان را در هرجای جهان از جمله در اروپا به شدت محکوم می کنم. افزایش تنش و خشونت تنها موجب شعله ور شدن منطقه می شود و هدیه ای به افراطیون و کسانی است که مخالف صلح و امنیت و همزیستی هستند.

 نتانیاهو : اقدام ترامپ درباره اورشلیم (قدس) گذاشتن حقیقت روی میز بود!
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی ، با این ادعا که قدس 3 هزار سال پایتخت مردم یهودی بوده و در 70 سال گذشته پایتخت اسرائیل بوده است مدعی شد:کاری که رئیس جمهوری ترامپ انجام بود این بود که حقیقت را روی میز قرار دارد؛ صلح بر شناسایی واقعیت است .

نتانیاهو گفت که اروپا و اسرائیل شریکان مهمی در سه حوزه امنیت، رفاه و صلح هستند و افزود: دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در حوزه امنیتی از دهها حمله تروریستی جلوگیری کرده که بسیاری از آنها در خاک اروپا بوده است.

نتانیاهو افزود: بزرگترین مشکل پیش روی اروپا هجوم افرادی است که از مناطق جنگی خاورمیانه فرار می کنند و خاورمیانه از طرف داعش و ستیزه جویان سنی و همچنین ستیزه جویان شیعه تحت رهبری ایران مورد تهدید است و اسرائیل قوی ترین نیرو در خاورمیانه را دارد که از گسترش اسلام افراطی و ستیزه جو جلوگیری می کند و نه تنها از حملات داعش در اروپا جلوگیری می کند بلکه همچنین از فروپاشی بسیاری از بخشهای مجاور در خاورمیانه جلوگیری می کند که در غیر این صورت توسط اسلام ستیزه جو تحت سیطره قرار می گرفت و موجب سرازیر شدن میلیون ها نفر به اروپا می شد. نتانیاهو مدعی شد: ما با این کار از خودمان محافظت می کنیم اما در عین حال با این اقدام ، کارکرد امنیتی مهمی هم برای مردم اروپا داریم.

 نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا (FAC) با حضور وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بروکسل برگزار می شود که بررسی تحولات خاورمیانه ، عراق و همچنین موضوعات جاری بین المللی از جمله کره شمالی ، زیمبابوه و میانمار از جمله محور گفت وگوهای این نشست است. شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست امروز با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار می کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =