نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان زنجان ۱۷ درصد است

مهر زنجان نوشت؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان زنجان را ۱۷ درصد اعلام کرد.

شهرام طهماسبی عملکرد بانک‌های استان زنجان در ارائه خدمات به واحدهای تولیدی در استان زنجان را بسیار مطلوب عنوان کرد و افزود: طی سه ماهه سال جاری ۱۵۵ میلیارد تومان برای ۱۳۳ طرح رونق اقتصادی تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با تزریق تسهیلات از طرح رونق اقتصادی به واحدهایی که مشکل نقدینگی داشتند برای تعداد زیادی اشتغال ایجادشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان زنجان را ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان باید برنامه‌ریزی لازم در دستور کار قرار ارگان‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

طهماسبی تصریح کرد: باید از ظرفیت فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها برای شناسایی بازار کار استفاده شود و تقویت مهارت های آموزشی در استان باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بر هماهنگی دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای در استان زنجان تأکید کرد و یاد آور شد: باید متناسب باز نیاز کار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در دستور کار قرار گیرد و دولت برای کاهش مشکلات نیروی کار بسیار جدی است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال در کشور نیازمند اقدامات جمعی و فراگیر در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور هستیم، ابراز کرد: کاهش مشکل بیکاری در استان زنجان نیازمند رویکردهای نوین است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال در استان زنجان استفاده شود.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید روند ایجاد اشتغال در استان زنجان رو به بهبود بوده است و در سال‌های آینده هم توسعه خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان افزود: کار تیمی عامل موثر در توسعه استان است و باید این مهم تقویت شود و تفکر راهبردی مبنای حرکت در استان باشد و برای تحقق این امر مهم باید برنامه ریزی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =