ایسنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با درخواست دولت قانونی سوریه تا زمان نابودی تمامی گروه‌های تروریستی در این کشور، به حضور و ارائه خدمات مستشاری خود ادامه خواهیم داد .

شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش بزرگداشت شهدای ترور این استان، اصلی‌ترین راهبرد دشمن علیه جمهوری اسلامی را القای ناکارآمدی نظام و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده دانست و با اشاره به خدمات گسترده و ارزشمندی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دولت‌های مختلف در کردستان ارایه شده و امنیت مثال‌زدنی این استان با وجود تهدیداتی مانند گروه‌های تروریستی و داعش تاکید کرد: ایستادگی مردم و عشق و همراهی آنان با انقلاب اسلامی اصلی‌ترین عامل بازدارنده در برابر تهدیدات مختلف و ایجاد ثبات و امنیت پایدار بوده است.

اهم اظهارات شمخانی به شرح زیر است:

* توطئه جداسازی اقلیم کردستان از عراق که با هوشیاری و همکاری کشورهای منطقه در نطفه خفه شد، نشان‌دهنده قدرت و اراده مردم و دولت‌های منطقه برای صیانت از امنیت و ثبات به عنوان ضروری‌ترین نیاز توسعه، پیشرفت و رفاه عمومی است.

*هزاران موشک و سلاح ممنوعه و کشتار جمعی توسط آمریکا به عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای ارتکاب جنایت علیه مردم یمن تحویل شد. نمایش‌های رسانه‌ای نمی‌تواند چهره کریه جلادان خون‌آشامی که هزاران نفر از زنان و کودکان و سالمندان مظلوم و بی‌دفاع یمنی را قربانی امیال و اهداف غیر انسانی خود کردند پاک کند.

* با درخواست دولت قانونی سوریه تا زمان نابودی تمامی گروه‌های تروریستی در این کشور به حضور و ارائه خدمات مستشاری خود ادامه خواهیم داد و ادعاهای رژیم صهیونیستی یا کشورهای دیگر نیز هیچ اثری بر محاسبات و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع ملی و امنیت منطقه‌ای ندارند.

* تمام قدس شریف پایتخت ابدی فلسطین است، خطای محاسباتی و اشتباه راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موجب بیداری، خیزش دوباره و اتحاد جهان اسلام شد. موضوع فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام و محور انسجام مسلمانان برای مقابله با رژیم کودک‌کش صهیونیستی بوده و به طور قطع اقداماتی از این دست روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد داد.

*{در جمع خبرنگاران}: کوله‌بری در هیچ کجا شایسته نیست و نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی و مسوولان کشور هیچ‌گاه به دنبال به وجود آمدن این مساله نبودند. امرار معاش از طریق کوله‌بری زیبنده و شایسته نظام اسلامی نبوده و قطعا پاسخ شایسته‌ای به وفاداری کردها نیست. اخیرا تصمیمات مناسبی برای تغییر جهت‌گیری در بهره‌مندی ساکنان استان‌های مرزی غرب کشور از ظرفیت‌های تبادل مرزی گرفته شده که ضمن کاهش مشکلات معیشتی مردم کردستان به مساله کوله‌بری نیز پایان خواهد داد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =