جرای نمایش آئینی "ردای سرخ خورشید" در استان قزوین

در تاریخ اسلام، به ویژه در طول حیات دینی شیعه، واقعه کربلا بی تردید جانسوزترین و تاثیرگذارترین حادثه است. مهمترین پیام این واقعه نیز این سخن سالار شهیدان است که فرمود: "زندگی همانا عقیده و جهاد است". ما برای تحقق همین شعار به دنیا آمده ایم و وظیفه داریم تا این هدف، آرمان و عقیده مقدس و الهی را با سخن، قلم، هنر و جهاد منتشر سازیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  قزوین در این خصوص گفت :هنر، به ویژه هنر دینی و نمایشی موثرترین وسیله است تا این پیام مقدس را برجسته تر و اثربخش تر سازد.

آقای دکتر احمدی همچنین اظهار داشت:خوشبختانه قزوین در تعزیه، این هنر پیشرو و بومی، از پیشینه درخشانی برخوردار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود:حمیدرضا میر آخوری میراث دار این هنر است. با تجربه و دانشی که به عنوان کارگردان هم در هنر تئاتر و هم در هنر بومی، سنتی و دینی تعزیه دارد با تلفیق این دو هنر نمایش آئینی "ردای سرخ خورشید" را در اربعین حسینی با بازیگری و هنرمندی هنرمندان توانمند به مدت چند شب در سالن شهید بابایی در حضور جمع کثیری از مشتاقان به اجرا گذاشت.

 آقای دکتر احمدی در ادامه بیان کرد:حمید میر آخوری (کارگردان گروه رستان) با همکاری بیش از ٧٠نفر از بازیگران بسیار توانمند و هنرمند و نیز با هنرمندی هنرمندان رشته های دیگر با وجود این پیشینه و پشتوانه و با اتکا به تجربه، عشق، هنر و دانش خود در بازسازی، یادآوری، برجسته سازی و اثربخشی برخی صحنه های جانسوز و جانگداز این واقعه با تمام وجود، بسیار طبیعی، عاشقانه و هنرمندانه هنر خود را ارائه نمودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوی با اشاره به حضور چشمگیر بینندگان، تاکید کرد:دگرگونی و اشک و ماتم آنها در این چند شب گواهی بر اثربخشی و اجرای موفق و هنرمندانه این هنرمندان است. فلهذا مراتب قدردانی و سپاس خود را از تلاش های این هنرمندان عزیز صمیمانه ابراز می دارم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =