استاندار قزوین تاکید کرد: هیچ کشوری بدون تحقیق و پژوهش نمی تواند مسیر توسعه را طی کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین فریدون همتی، در مراسم اختتامیه نمایشگاه پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر که با حضور بختیاری رئیس ستاد هفته پژوهش کشور در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهار داشت: باید استعدادهای علمی از مسیر پژوهش شناسایی شود تا بتوانیم بستر فعالیت آنها را فراهم کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: هیچ کشوری بدون تحقیق و پژوهش نمی تواند مسیر توسعه را طی کند و با برنامه ریزی و حرکت هدفمند و حمایت از پژوهشگران امیدواریم مسیر علمی کشور شتاب گیرد.
همتی یادآورشد: دیگر مانند گذشته نمی توان با اتکا به منابع طبیعی و معادن و نفت به درآمد دست یافت بلکه در شرایط کنونی باعلم و فنآوری باید تولید ثروت کرد و به پیشرفت رسید.
استاندار گفت: تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهور بر علم و فنآوری و پژوهش باعث شده تا روند تحقیق در کشور شتاب بیشتری گیرد و اراده دولت حمایت جدی از فعالان این عرصه است و ما نیز در استان از محققان حمایت می کنیم.
همتی اضافه کرد: امروزه با تلاش فرزندان مستعد خود در علم و دانش به سمتی در حرکتیم تا جایگاه علمی کشور ارتقا یابد و بتوانیم در عرصه بین الملل نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی بیان کرد: در استان قزوین مشکلات زیادی داریم که می توانیم با پیوند علم و صنعت و دانشگاه آن را حل کنیم که در این مسیر پشتوانه پژوهشی تعیین کننده است.
استاندار قزوین با اشاره به اهمیت تجاری سازی ایده ها اظهارداشت: باید بتوانیم با تکیه بر تولیدات دانش بنیان وارد مرحله تجاری سازی و سپس بازاریابی برای ایده های پژوهشی شویم تا نتایج کارها عملیاتی شود.
وی گفت: خوشبختانه با اتکاء به توانمندی علمی و پژوهشی داخل کشور می توان کارهای بزرگی کرد اما این بدین معنا نیست که خود را از تجربه و دانش خارج بی نیاز بدانیم بلکه باید توامان از علم داخلی و خارجی برای ارتقاء سطح علمی خود بخوبی استفاده کنیم.
در این مراسم از پژوهشگران برتر استان تجلیل شد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =