اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار درون‌شهری با تسهیلات ویژه شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار درون شهری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد حسین مختاری ضمن اعلام این خبر در برنامه زنده تلویزیونی صبح خراسانی که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، گفت: بحث آلودگی کلانشهرها در سال های اخیر یکی از دغدغه های اصلی مسئولین شهری است و مشهد نیز از این امر جدا نبوده به طوری که از ابتدای سال تنها 20 روز هوای پاک و 215 روز هوای سالم داشته است و در مقابل این آمار شهروندان مشهدی 64 روز هوای ناسالم و 4 روز هوای آلوده را تجربه کرده اند.

وی افزود: در این راستا سازمان‌های مختلف در بحث کاهش آلودگی هوا برنامه‌ها و اقدامات مختلفی را انجام می دهند که  مدیریت شهری و شهرداری مشهد نیز به طور حتم این مقوله را در دستور کار خود قرار داده است.

حسین مختاری در خصوص اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد برای کاهش آلودگی هوا در کنار سایر ارگان های مدیریت شهری اقدامات متعددی را انجام داده است که تصویب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار درون شهری در آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد از جمله این اقدامات می باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد درخصوص طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار گفت: این طرح شامل خودروهای کامیونت، وانت، موتورسیکلت ها، موتورهای برقی و دوچرخه های برقی است که به زودی ابلاغ می شود.

حسین مختاری تصریح کرد: بر اساس این طرح شهرداری مشهد به ناوگان تحت پوشش سازمان که درصدد نوسازی خودروهای فرسوده خود می باشند تا 80 درصد مبلغ خودرو را وام می دهد که سود این وام 18 درصد است و شهرداری 6 تا 8 درصد از آن را بسته به نوع خودرو متقبل می شود؛ لذا سود تسهیلات برای ناوگان حدود 12 درصد می شود که در صورت اجرایی شدن مصوبه تیرماه سالجاری دولت در این راستا به 4 یا 2 درصد نیز کاهش پیدا می کند.

وی همچنین درخصوص اجرای طرح مدیریت تردد زمانی و مکانی به عنوان یکی دیگر از طرح های اجرایی سازمان در راستای کاهش آلودگی هوا گفت: با اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه ، وسایل نقلیه باری سنگین در سه محدوده قرمز، زرد و سبز تردد می کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد ضمن اشاره به نتایج خوب طرح مدیریت تردد زمانی و مکانی در مدت زمان 3 ماه اجرایی آن درخصوص تردد در محدوده قرمز بر اساس این طرح گفت: این محدوده منطبق بر محدوده ی زوج و فرد هسته مرکزی شهر مشهد است و خودروهای سنگین تنها از ساعت 11 شب تا 6 صبح می توانند در این محدوده تردد کنند و تردد در بقیه ساعات ممنوع است؛ مگر در موارد خاص که سازمان برای آن ها مجوز خاص صادر می کند.

حسین مختاری افزود: محدوده تردد زرد نیز حد فاصل منطقه قرمز تا کمربند 100 متری مشهد و محدوده تردد سبز نیز خارج از کمربند صدمتری است و  تردد خودروهای حمل بار  در آن در تمامی ساعت ها مجاز و آزاد است.

وی در ادامه از اجرای طرح رایگان تنظیم موتور خودروهای حمل و نقل بار سبک به مناسبت هفته هوای پاک خبر داد و در این رابطه گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده موتور خودروهای حمل و نقل بار سبک تحت پوشش سازمان از 27 لغایت 30 دی به صورت رایگان  تنظیم می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد درخصوص جانمایی نمایندگی های منتخب برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: نمایندگی 3021 ایران خودرو واقع در  بلوار شهید عباسپور، بلوار شهدای تاکسیرانی، جنب جایگاه CNG و نمایندگی ورزنده سایپا واقع در خیابان گاراژدارها، کوشش32 مراکز مجری این طرح می باشند که ناوگان تحت پوشش می توانند در مدت مذکور به مکان های یاد شده مراجعه کنند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =