اعضای باند حفاری غیرمجاز در لالی دستگیر شدند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لالی گفت: اعضای یک باند هفت نفره حفاری غیرمجاز در مناطق کوهستانی آرپنا در شهرستان لالی هنگام حفاری برای کشف آثار میراث فرهنگی دستگیر شدند.

کوروش هاشمی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عشایر نقش بازدارنده‌ای در جلوگیری از فعالیت حفاران غیر مجاز دارند اما در فصل تابستان به دلیل کوچ عشایر و خالی شدن روستاها و مناطق کوهستانی، فرصت مطلوب برای سوداگران آثار تاریخی و فرهنگی فراهم می‌شود.

وی افزود: اعضای این باند مشغول حفاری در منطقه آرپناه بودند که تعداد زیادی ادوات حفاری از آنها ضبط شد.

وی ادامه داد: افراد دستگیر شده با تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لالی با بیان اینکه این افراد تاکنون سابقه ی حفاری غیر مجاز نداشتند نداشتند توضیح داد: این منطقه از دیر باز زیست بوم عشایر بوده و از سکونتگاه های قدیمی محسوب می شود و پراکنش سفال در این منطقه زیاد است.

وی با اشاره به نزدیکی محل حفاری به غار تاریخی پبده اظهار کرد: به دلیل بهره گیری از ظرفیت شبکه‌های منابع خبری و امکان کسب اخبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن همچنین پایش اخبار واصله، کوچک‌ترین فعالیت حفاران در پهنه ی حفاظتی رصد می شود.

غار تاریخی- طبیعی پبده (PEBDEH ) در شمال شهرستان لالی است که بر اساس شواهد تاریخی آثار زندگی چند هزار سال پیش در آن به دست آمده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =