تسنیم نوشت: در پی حمله بدون هماهنگی پهپادهای آمریکایی به مناطق مرزی پاکستان، اسلام‌آباد این اقدام را موجب افزایش دشمنی و بی‌اعتمادی دانست.

به گزارش ای آر وای نیوز حمله بدون اطلاع پهپادهای آمریکایی به مناطق مرزی پاکستان، مورد اعتراض شدید اسلام اباد قرار گرفت.

مقامات پاکستانی با محکوم کردن این حملات، آن را خدشه وارد کردن به تمامیت ارضی پاکستان دانسته و اعلام کردند این گونه اقدامات در شرایط کنونی می‌تواند موجب افزایش دشمنی‌ها و عمیق‌تر شدن مشکلات شود.

اسلام‌آباد که پیش از این و در پی اتهامات ترامپ مبنی بر حمایت پاکستان از تروریست‌های فعال در خاک افغانستان، تصمیم گرفته بود هیچ مسئول آمریکایی را بدون اجازه به کشورش راه ندهد، این بار تصمیم جدی‌تری گرفته و پروتکل‌های دیپلماسی را برای واشنگتن سخت‌تر کرده است.

گزارش‌ها حاکی است در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه آمریکا مسئولین آمریکایی که مجوز سفر به پاکستان را دریافت می‌کنند تنها حق دیدار با هم‌منصب خود را خواهند داشت.

در همین رابطه خرم دستگیر وزیر دفاع پاکستان درخواست مکرر افسر ارشد آمریکایی برای ملاقات را رد کرده و از او خواست با هم منصب خود دیدار کند.

از سوی دیگر پاکستان تصمیم گرفته است برای کشورهای ترکیه چین و عربستان در روابط دیپلماتیک تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

پهپادهای آمریکایی روز گذشته خانه ای را در مرز پاکستان و افغانستان هدف قرار داده و تمام افرادی که در آن حضور داشتند را از بین بردند.

آمریکا مدعی است با شناسایی منزل یکی از رهبران سابق طالبان سعی داشته او را از پای در آورد.

پیش از این نیز سران اسلام آباد واکنش‌های تندی به سخنان ترامپ نشان داده و آمریکا را تهدید کرده بودند که اگر بخواهد کار غلطی بکند پاکستان تبدیل به قبرستان سربازانش خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =