استان اردبیل ظرفیت‌های بسیاری در تولید و پرورش گیاهان دارویی دارد که در این زمینه 400 گونه گیاه دارویی در این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه بررسی وضعیت کشت گیاهان دارویی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیاری در تولید و پرورش گیاهان دارویی دارد که در این زمینه از یک هزار گونه یافت شده 400 گونه گیاه دارویی در این استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به این که ایجاد کارخانه‌های صنایع تبدیلی در این زمینه باید مورد توجه واقع شود افزود: با توجه به این که استان اردبیل برای توسعه و پیشرفت نیاز به کارخانه‌های صنایع تبدیلی دارد باید در این زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان اردبیل به طور مطلوب بهره‌مند شویم.

استاندار اردبیل گفت: ارائه تسهیلات کم‌بهره نیز به سرمایه‌گذاران و فعالان در این حوزه از اقداماتی است که ما می‌توانیم برای توسعه استان و پیشرفت استان انجام دهیم که امیدواریم تمامی این اقدامات تاثیرگذار باشد و بتواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود.

خدابخش بیان کرد: تجاری‌سازی کردن و استفاده از بسته‌بندی شیک برای توسعه کشت گیاهان دارویی و استفاده از این ظرفیت به طور حتم می‌تواند نتایج و خروجی‌های مناسبی به دنبال داشته باشد که در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: تغییر الگوی کشت با محور قرار دادن مدیریت مصرف آب در شرایطی که با بحران کم‌آبی روبه‌رو هستیم از موارد مهمی است که باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد که در این زمینه مسئولان وظیفه فرهنگ‌سازی برای کاشت محصولات کم آب را دارند.

عدیل سروی افزود: با فعالیت یک واحد دانش‌بنیان در زمینه گیاهان دارویی تاکنون 24 طرح علمی و پایان‌نامه کار شده و هفت کتاب به چاپ رسیده و 4 طرح نیز به مرحله اختراع و تولید محصول رسیده است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =