ایسنا نوشت: معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره میزان ظرفیت شهر تهران برای حمل و نقل بیان داشت: تهران به اندازه ۷۵۰ هزار وسیله ظرفیت دارد در حالیکه روزانه بیش از چهار میلیون خودرو یعنی بیش از شش برابر ظرفیت تهران در حال تردد هستند.

مازیار حسینی در مورد چالش های نهادینه کردن موضوع آموزش ترافیکی در جامعه با بیان اینکه مسئله ترافیک به پیش از انقلاب بر می‌شود، اظهار داشت: علت ترافیک در تهران این است که تهران، شهری پیاده مدار بود و دوچرخه به عنوان یکی از وسایل اصلی حمل و نقل در زمان پدربزرگ ها در کنار درشکه استفاده می شد. بنابراین خیابان ها و بسیاری از معابر برای ماشین طراحی نشده بودند.

وی به تولید زیاد خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در تولید و واردات خودرو، رابطه ای بین عرضه و تقاضا ایجاد نشد و در سال ۸۴ تعداد خودروهای پلاک تهران حدود 1.5 میلیون بود اما در حال حاضر حدود چهار میلیون خودرو وجود دارد و این به جز تعداد موتورسیکلت‌ها و خودورهای پلاک های شهرستانی است که در تهران رفت و آمد می کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی، درباره میزان ظرفیت شهر تهران برای حمل و نقل بیان داشت: تهران به اندازه ۷۵۰ هزار وسیله ظرفیت دارد در حالیکه روزانه بیش از چهار میلیون خودرو یعنی بیش از شش برابر ظرفیت تهران در حال تردد هستند، در چنین صورتی ترافیک تهران غیر قابل تحمل است. البته در تمام کلان شهرها ترافیک بخصوص در ساعت پیک وجود دارد اما ترافیک به صورت روان و قابل کنترل و با نظم است.

وی با بیان اینکه هیچ گاه معابر برای پیک ترافیک طراحی نمی شوند گفت: یعنی حتی در کشورهای پیشرفته نیز معابر بر اساس تعداد خودرو و ترافیک پر حجم طراحی نمی شود.

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به اهمیت آموزش در عین حال گفت: بیش از آموزش، درک و برداشت صحیح از قانون در کنار آموزش، مسئله مهمی است و مسئله مهمتر از آن، اطمینان از عدم امکان گریز از قانون است. یکی از مشکلاتی که داریم این است که مطمئن نیستیم اگر خلاف و تخلفی کنیم، گیر می افتیم؟ یعنی اگر راننده مطمئن باشد اگر خلاف کند، اعمال قانون سنگینی خواهد شد، حتما تخلف نخواهد کرد اما چون این موضوع قطعی نیست، فرد ترجیح می دهد ریسک کند و تخلف را انجام دهد و عموما برخوردی هم صورت نمی گیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    7 0
    ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ,اﻳﻨﻮ ﺑﻘﺎﻝ ﺳﺮﻛﻮﭼﻪ ﻫﻢ ﻣﻴﺪﻭﻧﺴﺖ,,ﺭاﻩ ﺣﻞ ﺷﻤﺎ ﺁﻗﺎﻳﻮﻥ ﭼﻲ ﺑﻮﺩﻩ... ﻫﻨﻮﺯﻡ ﻛﻪ ﺩاﺭﻳﻦ ﻣﻴﻔﺮﻭﺷﻴﻦ
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    5 5
    تک سرنشین های تن پرور و خودخواه دلیل بوجود آمدن ترافیک هستن
    • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      4 1
      من با ناکسی رفت و آمد کنم بعضا بیش از دو و نیم برابر زمان در راه هستم.
    • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      0 0
      معلومه وقتی با وسیله عمومی بری و بیای بیشتر طول میکشه. تاکسی که نمیبرتت دم خونه پیاده ات کنه. همینه که اکثرا نمیخوان خسته بشن یا ۵ دقیقه بیشتر تو راه باشن به خاطر حفظ محیط زیست و کم کردن ترافیک
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    0 0
    با این حرف های صد من یک غاز دردی از ترافیک تهران دوا نمی شه، به فکر چاره باشید