هفته دفاع مقدس یادآور حماسه، ایثار، مقاومت و دینداری است

قائم مقام شهردار کرج طی پیامی هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و افزود: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه، ایثار، مقاومت و دینداری است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم رب شهدا و صدیقین
هفته دفاع مقدس یادآور حماسه، ایثار، مقاومت و دینداری است، مصادف شدن آغاز هفته دفاع مقدس با آغاز محرم امسال، پیامی مضاعف دارد و آن پیام می تواند این باشد که چقدر چهار حرف مقدس دفاع را پاس داشته ایم؟ اگر امروز از ما امتحان بگیرند و ناظر آن، شهدا، امام شهدا و آقا امام حسین (ع) باشد چه نمره ای کسب خواهیم کرد.
م: مروت
ق: قیامت
د: دینداری
س: سربلندی
این چهار حرف کلمه "مقدس" را تشکیل می دهند. به درستی با گذشت این همه سال چقدر در دستگیری نیازمندان و امر به معروف و اجرای عدالت، مروت و جوانمردی باقی مانده است. چقدر هنگام کار مردم، هنگام خدمت، هنگام رعایت بیت المال و حق الناس به آخرت و قیامت هم فکر می کنیم.
دینداری را فقط چون ارثی مسلمان و شیعه هستیم قبول داریم یا چون دینداریم مسلمان و شیعه هستیم، آیا دینداری روش و منش زندگی و انسانیت ماست یا صرفا برای داشتن یک دین و مذهب آن را داریم.

سربلندی ما در چه سقفی است، اگر با شهدا و امام شهدا و آقا امام حسین (ع) مواجه شویم، سربلندیم؟ آیا برای کشور و مردم کاری کرده ایم که سربلند باشیم؟
برادران و خواهران امروز همه ما نیازمند امر به معروف و نهی از منکر هستیم. همه ما نیازمند بازنگری اعمال و رفتار خود هستیم، همه ما نیازمند هدایت هستیم پس بکوشیم آن باشیم که باید باشیم. امام حسین (ع) درس آزادگی و دینداری و امر به معروف و نهی از منکرو ذوب شدن در خدا داد، اگر پیراهن مشکی به تن می کنیم و هیات می رویم اگر لباس بسیج به تن می کنیم و شعارش را می دهیم باید عملش را نیز داشته باشیم. آزاده باشیم، وظیفه شناس و قانونمند باشیم، خدمت صادقانه کنیم، نترسیم از کار و تلاش و نه گفتن به خلاف و نه گفتن به غیر قانون، نه گفتن به بی عدالتی.

انشاالله که همه در این ایام به بازسازی خود بپردازم و یادمان باشد که دیر یا زود خواهیم رفت چه از جایگاه چه از دنیا

و هو کل شیئ بصیر
مصطفی رضاحسینی
قائم مقام شهرداری کرج

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =