کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اراک

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اراک روز شنبه به مناسبت 'گرامیداشت هفته ایمنی و آتش نشانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداردها به ازای هر یک هزار و 500 نفر جمعیت، یک آتش نشان تعریف کرده که این مهم در اراک 197 نفر نیروی آتش نشان است و باید این تعداد به 360 نفر افزایش یابد.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود آقازیارتی گفت: بحث افزایش 100 نفر نیروی جدید در دستور کار قرار دارد و امید است به زودی این افراد جذب شوند.

وی افزود: آتش نشانان این سازمان از مهرماه سال گذشته تاکنون یکهزار و 801 عملیات اطفای حریق انجام داده اند.

آقا زیارتی ادامه داد: در جریان این آتش سوزی ها سه نفر کشته و 39 نفر مصدوم شده اند و بیشترین حریق های صورت گرفته با 719 مورد مربوط به باغ ها و فضای سبز، 441 مورد حریق ضایعات و 159 مورد آتش سوزی منازل بوده است.

وی بیان کرد: یکهزار و 567 حادثه مختلف در این مدت به سازمان آتش نشانی اراک گزارش شده که در این حوادث 45 نفر کشته و 263 نفر مجروح شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اراک ادامه داد: آموزش های ایمنی و پیشگیری از حوادث از محورهای اولویت دار آتش نشانی است که در این مدت 68 هزار و 200 نفر ساعت آموزش درون سازمانی 29 هزار و 700 نفر ساعت آموزش درون سازمانی انجام شده است.

آقا زیارتی اظهار کرد: 626 مورد دستورالعمل ایمنی ساختمان نیز از مهرماه پارسال تاکنون در اراک صادر شده و 497 ساختمان تایید پایان کار از آتش نشانی دریافت کرده اند.

وی گفت: در این مدت پنج ایستگاه آتش نشانی 120، 180، 170، 13 و 140 اراک بهسازی و تعمیرات لازم برای آنها صورت گرفته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اراک اضافه کرد: تجهیزات خوبی در یک سال اخیر به این سازمان اضافه شده اما هنوز کمبودهای زیادی وجود دارد که دستیابی به آن ها حمایت ویژه دولت را طلب می کند.

آقا زیارتی تصریح کرد: اگر حادثه احتمالی و مشابه پلاسکو در اراک اتفاق افتد تجهیزات آتش نشانی اراک جوابگو نیست.

وی بیان کرد: اراک مرکز استان و شهری صنعتی است که خطرات و حوادث مختلفی هر روز در آن ممکن است اتفاق بیفتد و می طلبد تجهیزات ایمنی و مقابله با این حوادث روز به روز افزایش یابد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اراک ادامه داد: بر اساس استانداردهای تعریف شده به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی نیاز است که شهر اراک با وجود 520 هزار نفر جمعیت دارای 11 ایستگاه است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مجموعه تجهیزات تخصصی تنفسی آتش نشانان یکی از نیازهای ضروری در اراک بود که در این راستا 30 ست تنفسی با هزنیه ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال خریداری شده است.

آقا زیارتی گفت:خودروی پشتیبان سازمان تجهیز، تجهیزات کوهستانی به روز رسانی شده و لباس فرم کارکنان خریداری و 2 دستگاه ایسوزو پیش خرید شده است که به زودی وارد ناوگان موتوری آتش نشانی اراک می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =