نشست تخصصی تاثیر مطالعه در توسعه و پایداری خانواده / مطالعه نیازی برای روان و نیازی برای بهتر زیستن

نشست تخصصی "تاثیر مطالعه در توسعه و پایداری خانواده " در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان ، در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، فریبا عابدینی مدرس دانشگاه در این  نشست، اظهار کرد: خانواده دارای کارکردهایی است که هر کدام از این کارکردها ابزاری برای رشد هستند.

وی خاطر نشان کرد: اولین کارکرد خانواده آرامش بوده و اگر خانواده ای پر از تنش باشد در مسیر توسعه قرار نخواهد گرفت.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه در خانواده امروز گفتگو محور اصلی بوده، بیان داشت: خانواده ای که دیکتاتور باشد متعادل نخواهد بود و لذا خانواده انسان سالار علاوه بر آرامش گر بودن حتما گفتگو محور نیز است.


عابدینی با اشاره به اینکه گفتگو با حرف زدن متفاوت بوده، یادآور شد: بزرگترین خدمتی که پدر و مادر می تواند به فرزندش داشته باشد این بوده که زمینه رشد استعدادها را برای او فراهم کند.


وی تصریح کرد: علاوه بر آرامش و گفتگو محور بودن، عقلانیت دیگر کارکرد خانواده است چرا که خانواده زودبازده به راحتی دچار آسیب های اجتماعی می شود.


این استاد دانشگاه با ابراز اینکه دلیل اتفاقات تک بعدی نبوده و چند عامل در بروزاتفاقات موثر هستند، گفت: سلسله مهارت های فردی سبب می شود که انسان در هر زمینه ای موفق شود و البته بایستی گفت گاهی تاثیر عوامل اجتماعی بسیار بالاتر از تاثیر عوامل فردی است.


وی عنوان کرد: در کل دنیا مهارت های ١٠ گانه ای برای موفقیت لحاظ شده که ازجمله این مهارت ها می توان به خودشناسی، حل مسئله، مهارت روابط بین فردی، ارتباط با دیگران و همدلی اشاره کرد.
عابدینی خانواده مدنی را دیگر کارکرد خانواده عنوان و خاطر نشان کرد: در خانواده مدنی نیاز بوده که آزادی بیان یکی از شاخصه های خانواده مدنی است.


این استاد دانشگاه اظهار کرد: اگر می خواهیم در خانواده عقلانیت رشد کند بایستی مطالعه آرامش گرانه وجود داشته و خانواده ای به توسعه و پایداری می رسد که ازنظر کمی و کیفی زندگی خوبی را تجربه کند.


وی با بیان اینکه اگر خواهان پایداری بوده لازم است احساسات به بالندگی و شکوفایی کمک کند بیان داشت: هدف ازتربیت انسان این بوده که متعالی شود و با مطالعه این اتفاق خواهد افتاد.


عابدینی گفت: اگر بخواهیم خانواده ای توسعه و پایدار با عواطف عمیق داشته باشیم باید مطلوب بوده و مطالعه نماییم.


وی افزود: مطالعه نیازی برای روان و نیازی برای بهتر زیستن است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =