واحدهای تولیدی  بین چرخ دنده های تحریم داخلی استخوان خرده کرده اند

با حضور دکترکاتب عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان ، مجمع عمومی انتخابات انجمن مدیران صنایع شهرستان گرمسار در مجموعه خورشید تابان این شهرستان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین شهرام پرویز رییس انجمن مدیره صنایع شهرستان سمنان بزرگترین مشکل صنایع را تحریم داخلی می داند و اظهار می دارد : واحدهای تولیدی بین چرخ دنده های تحریم داخلی استخوان خرده کرده اند ،
پرویز تصریح کرد : گاهی این فشارها آنقدر افزایش می یابد که مدیران تولیدی فراموش می کنند بروزرسانی قوانین مرتبط را در برنامه های کاری خود قرار بدهند .
رئیس انجمن مدیران صنایع ادامه می دهد : متاسفانه در جلسات هیات حل اختلاف دارایی و تامین اجتماعی نمایندگان کارفرما حتی نمی توانند اطلاعات ابتدایی قوانین کار را هم ارائه نمایند .
وی این دو مشکل را مبتلابه صنایع ذکر میکند و اضافه می کند : برای برون رفع از مشکلات، کارفرمایان باید تشکلهای منسجم همراه با نقشه راه داشته باشند ، تا در مقابله با تحریمهای داخلی و خارجی مقاوم باشند .
در ادامه علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان نقش اتاق را بعنوان مشاوره سه قوا ارزیابی می نماید و اظهار می دارد : قانون مالیات بر ارزش افزوده باید شفاف سازی شود و تا زمانی که ارکان این قانون برای عموم شفاف سازی نشود ، مشکلات عدم اجرای صحیح قانون بر کسب کار و فعالان اقتصادی سایه می اندازد
جمعه ای معتقد است قانون مالیات ارزش افزوده باید بدرستی پیاده سازی شود و مصرف کننده نهایی باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نماید .
رئیس اتاق سمنان ادامه میدهد : اعمال درست این قانون باعث میشود تا ورود کالای قاچاق و کالاهای مکشوفه به حداقل برسد .
رئیس اتاق سمنان اجماع فعالان اقتصادی در مسائل و مشکلات را مهم خواند و گفت : صاحبان حرف و کسب کار باید آشنایی کامل به قوانین داشته باشند و با توجه به آگاهی کامل از نمایندگان قوه مقننه مطالبه درستی داشته باشند .
وی برآیند قانون بهبود فضای کسب کار را خواسته بخش خصوصی ذکر می کند و ادامه می دهد : تلاش مضاعف نمایندگان بخش خصوصی توانست جایگاه مناسب کنونی برای پارلمان بخش خصوصی کشور ترسیم نماید .
جمعه ای از فعالان اقتصادی کشور درخواست می کند در مقابل مصائب و مشکل پیش رو تولید کمرنگ نشوید و تا آنجا که امکان دارد صاحبان صنایع تعامل و هم افزایی داشته باشند .
وی فرصت شورای گفتگوی را بهنگام و سرآمد می داند و می گوید : حضور نمایندگان سه قوه در این شورا مجالی را فراهم نموده تا قوانین مخل کسب کار شناسایی و اصلاح گردد .
جمعه ای تصریح کرد : شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان 15 مصوبه ملی داشته بطوری که هر پانزده مصوبه مورد تایید شورای مرکزی قرار گرفته است .
در ادامه غلامرضا کاتب عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: تمام نگاه مجلس و اولویت آن در بخش تولید کاهش هزینه‌های تولید است به‌گونه‌ای که تولیدکنندگان در عرصه اقتصاد پابرجا باشند و درروند پیشرو در جهت توسعه گام بردارند.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در بخش صنایع و تولید کشور مصوبات خوبی وجود دارد اذعان کرد: برای کاهش هزینه‌های واحدهای تولیدی مصوبات بخش ارزش‌افزوده از مهم‌ترین اقداماتی است که مورد انتقادهای تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: درگذشته بالغ‌بر 3 درصد از ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شد و برای واحدهای تولیدی هیچ سهمیه‌ای اختصاص نداشت.
وی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم از مجموع 3 درصدی که از محل ارزش‌افزوده واحدهای تولیدی دریافت می‌شد 30 درصد را نیز به شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی نیز اختصاص یافت.
کاتب با تأکید بر اینکه این اعتبار باید در راستای تکمیل زیرساخت مای شهرک‌های صنعتی هزینه شود خاطرنشان کرد: از مجموع سهم شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی از محل مالیات بر ارزش‌افزوده بالغ‌بر 5 درصد به بخش شرکت‌های خدماتی هیئت‌امناهایی که در شهرک‌ها تشکیل می‌شود تعلق دارد.
وی اضافه کرد: اکنون اکثر شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی یک هیئت‌امنا تشکیل دادند که می‌توانند از این اعتبار برای اداره شرکت هزینه کنند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به برنامه ششم توسعه در بخش تولید و صنایع تمام شهرک‌ها باید به‌صورت هیئت‌امنایی و خصوصی مدیریت شوند.
وی با بیان اینکه اقتصاد باید از بدنه دولت جدا شود و این‌یکی از مهم‌ترین رویکرد مای مجلس است اعلام کرد: شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی هرچه از سیستم دولتی جدا شوند هزینه تولید کاهش می‌یابد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =