مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 525 هزار دانش آموز مازندرانی وارد کلاس درس شدند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین سید علی قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین بازگشایی آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد با بیان اینکه اغاز سال تحصیلی با عشق و شور حسینی شروع شده است، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 525 هزار دانش آموز وارد کلاس درس شدند.
وی با بیان اینکه ایت الله هاشمی رفسنجانی یکی از موثرترین شخصیت هایی است که در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن نقش ویژه ای داشتند ،گفت: ایشان از شخصیت هایی بودند که سختی های فراوانی کشیدند ولی افق بلندی برای ایران ترسیم کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مرحوم هاشمی شکنجه های فراوانی را در زندان رژیم ستمشاهی تحمل کردند، افزود: پس از دوران سازندگی نیز در برابرناجوانمردی روزگار صبورانه و بردبارانه برخورد کردند ولی افق دید این انسان فرهیخته به اعتلای و رشد ملت ایران بود.
قاسمی با تاکید بر بکارگیری همه منابع و ظرفیت ها در جهت توسعه آموزشی،علمی و فرهنگی مدارس، بیان کرد: استان مازندران در سال گذشته توانست رتبه 4کنکور کشوری را کسب کند.
وی با بیان اینکه استان مازندران در مسابقات فرهنگی و هنری 46 رتبه کشوری را کسب کرده است، افزود: در سال گذشته استان مازندران 26رتبه کشوری را در قرآن و عترت بدست آورد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از کسب رتبه نخست استان در حوزه کتابخوانی خبرداد.
قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته 100 درصد دانش آموزان مناطق محروم تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند،گفت:امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز دانش آموزان مازندرانی در عرصه های مختلف علمی بدرخشند.
* آیت الله هاشمی رفسنجانی به مسئله تعلیم و تربیت توجه جدی داشتند
یاسر هاشمی رفسنجانی، یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش معلم در تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلمان زحمات زیادی را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان به دوش می کشند که در این روز باید به معلمان زحمتکش نیز توجه شود.
وی به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه علمی نیز آثار خوبی از خود به یادگار گذاشته است که متاسفانه مساله علمی ایشان مغفول مانده است.
هاشمی به تاسیس مدرسه غیر دولتی رفاه اشاره کرد و گفت: ایشان درتاسیس این مدرسه نقش ویژه ای داشتند که یکی از پایه های اصلی پیشبرد انقلاب بوده است.
یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی به تفسیر قرآن اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان های طاغوت به تفسیر قرآن پرداختند و تهدید را به فرصت تبدیل کردند.
هاشمی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به مسئله تعلیم و تربیت توجه جدی داشتند، گفت: مرحوم هاشمی همواره در سخنان خود تاکید می کردند که حضور دانش آموزان در مسائل هنری،پرورشی و ورزشی موثر است ولی از همه مهمترتحصیل و علم آموزی می باشد زیراپایه توسعه هر کشوری دانش و فناوری می باشد.
یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی سواد علمی در کشور40 درصد بوده است،گفت: در دوران آیت الله هاشمی رفسنجانی این شاخص به بیش از 86درصد رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم شود،گفت: امروز 12میلیون دانش آموز در کشور تحصیل می کنند که امیدواریم به جایگاهی برسیم که در کشور فردی محروم از تحصیل وجود نداشته باشد.
هاشمی تعلیم و تربیت را یکی از بزرگترین نعمت خداوند دانست و افزود: پیامبر اکرم (ص)بیش از 23سال از عمر خود را به تعلیم و تربیت مردم اختصاص داد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =