آمریکا و اروپا با پیشنهادهای ایران از بحران ۲۰۰۸ نجات پیدا کردند

ایسنا نوشت:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از رشد پنج درصدی نرخ بیکاری در این فصل نسبت به فصل پیش خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۴ درصد است.

محمود بهمنی در جلسه شورای اداری استان البرز گفت: خوب است که یک گزارش عملکردی بعد از هر مسئولی داشته باشیم تا بتوانیم همیشه مدیران را به صورت کمّی مقایسه کنیم.
بهمنی در ادامه با بیان اینکه امروز مشکل اصلی ما اشتغال و مشکل دوم معیشت است، افزود: امروز از نظر اشتغال در شرایط خاصی هستیم، ما فصل گذشته پنج درصد رشد بیکاری داشته‌ایم که این رقم بسیار زیادی است.
بهمنی به آمار بیکاری در کشور اشاره و اعلام کرد: نرخ بیکاری در کشور به ۱۲.۴ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه نرخ رشد بیکاری در البرز نیز ۶.۶ درصد است افزود: نرخ بیکاری در البرز به ۲۰.۴ درصد رسیده است و این در حالی است که واحدهای صنعتی زیادی در البرز وجود دارد.
نماینده مردم ساوجبلاغ ، طالقان و نظرآباد با بیان اینکه معیشت ما بسیار مهم است گفت: باید برای اینها تدابیری اندیشیده شود.
بهمنی خاطرنشان کرد: باید برای شناسایی موانع تولید تیم‌هایی را تشکیل دهیم برای چون صرف دادن تسهیلات برای رفع این موانع فایده ندارد .
وی با بیان اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان برای تزریق به واحدهای کوچک و متوسط کشور در نظر گرفته شده بود افزود: از این میزان رقمی نیز به استان البرز اختصاص یافت اما نتیجه کار مهم است.
بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع اقتصادی ایران اشاره و اعلام کرد: وقتی که ۲۰۰۸ بحران اروپا و آمریکا شدت گرفت از همه کشورها دعوت کردند ما هم رفتیم و شش بند دادیم که به دو بند عمل کردند ولی خودمان برای خودمان عمل نمی‌کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =