سرمایه گذاران در البرز فرار را بر قرار ترجیح می دهند

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌ثباتی در قانون و پیچ‌وخم‌های اداری باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شود.

عزیز اکبریان در جلسه شورای اداری استان البرز گفت: استان مدیران پر تلاشی دارد اما لازم است ارزیابی شود تا اگر مدیری ضعیف عمل کرده تقویت و کمک شود.
اکبریان افزود: البرز مشکلات زیادی دارد و در خیلی از حوزه‌های زیرساختی رتبه خوبی ندارد؛ از جمله در آموزش و پرورش، تربیت بدنی و راه، اما در بهداشت و درمان حرکت خوبی شد و به نُرم کشوری رسیدیم.
اکبریان در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل ما بیکاری است خاطرنشان کرد: البرز چون ظرفیت مهاجرت دارد اگر در دیگر نقاط کشور کسی بیکار شود به کرج می‌آید.
وی به رشد جمعیت ۳.۴ درصدی این استان اشاره و اعلام کرد: علی‌رغم این رشد اما استعداد زیادی در استان داریم و پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمینه را فراهم کنیم پول و سرمایه می‌آید ولی ما سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهیم و این واقعیت است.
اکبریان افزود: یکی از دلایل این موضوع به مجلس و قوانین باز می‌گردد؛ زیرا ثبات قانون نداریم دلیل دیگر هم به استان باز می‌گردد که یک نمونه آن جواب استعلام گرفتن و پیچ و خم اداری آن است.
وی با بیان اینکه در البرز نیازی به پول دولت وجود ندارد گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند سرمایه‌داراران فرار می‌کنند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: مدیران ما پاک هستند ولی در کارشناسان کسانی هستند که تا زیرمیزی نگیرند کار انجام نمی‌دهند.
وی در پایان گفت: نهادهای نظارتی هم طوری برخورد می‌کنند که گویی همه متهم هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =