ایسنا نوشت:معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور پیش بینی کرد که ظرف سه ماه آینده طرح سرباز نخبه پژوهشی قابلیت اجرا داشته باشد.

ابوالفضل رضوی در تشریح طرح سرباز نخبه پژوهشی گفت: با توجه به اراده‌ای که در سرلشگر بسیجی باقری در کمک به بحث محرومیت زدایی وجود دارد نشستی برگزار شد و مقرر شد در هر دهستان کشور حدود شش نفر فارغ‌التحصیلان مقطع فوق لیسانس و دکتری در رشته‌هایی همچون برنامه ریزی، اقتصاد، جغرافیا و جامعه شناسی به جای رفتن به سربازی برای شناخت پتانسیل‌های روستایی به دهستان‌ها بروند.

وی افزود: در حقیقت این فارغ‌التحصیلان مشمول، به جای رفتن به سربازی به دهستان‌ها می‌روند تا پتانسیل‌های روستایی را شناسایی کنند یا به عبارت دیگر آمایش سرزمین را انجام دهند.

رضوی ادامه داد: کلیت این طرح مورد موافقت قرار گرفته است و ما در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در حال آماده کردن این طرح هستیم تا پس از تصویب بتوانیم هر فارغ‌التحصیل مشمولی که مایل به شرکت در این طرح است را جذب کنیم.

وی تاکید کرد: جزئیات این طرح مشخص شده اما نحوه به کارگیری این نیروها باقیمانده چرا که باید برای تحقق این امر با سازمان برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌هایی داشته باشیم تا زمانی که افراد برای شرکت در طرح مراجعه می‌کنند دچار سرگردانی نشوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =