۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

ایسنا نوشت:مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن غیر واقعی خواندن بودجه ۱۳۹۷ اظهار کرد که وضعیت صندوق های بازنشستگی اسف‌بار است؛ به گونه‌ای که ۷۰ درصد صندوق های بازنشستگی به بودجه دولت وابسته هستند که اگر نظام بازنشستگی اصلاح نشود بودجه، دولت را کاملا می بلعد.

ابراهیم بهادرانی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن تحلیل بخشنامه بودجه ۱۳۹۷ گفت: بودجه، شش بخش اصلی دارد که سه مورد آن درآمدی و سه مورد آن هزینه ای است؛ بنابراین درآمد نفتی، مالیاتی و تملک دارایی ها از جمله اوراق مشارکت است و بر این اساس درآمد مالیاتی ۷۴ درصد محقق شده که نشان می دهد بر مبنای واقعیت تدوین نشده است. درآمد نفت هم برای بودجه سال جاری غیرواقعی پیش بینی شده است.

وی افزود: هزینه های جاری ۲۵۴ هزار میلیارد تومان دیده شده است که نسبت به ۱۹۵ هزار میلیارد تومان محقق شده در سال گذشته رشد بی رویه دارد. یعنی با وجود همه تلاش ها کمبود تحقق منابع را داریم. همچنین دخل و خرج دولت با هم همخوانی ندارد و ۱۷ هزار میلیارد تومان نیز از بانک مرکزی استقراض شده است که به عنوان تن خواه خزانه قرض شده است؛ بنابراین هزینه ها بر درآمدها فزونی یافته است.

بهادرانی تصریح کرد: نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها پایین و کمتر از چهار درصد است؛ بنابراین شاخص درآمدی بانک ها با وضعیت کنونی اصلا مناسب نیست و آنها نمی توانند با بانک های خارجی ارتباط برقرار کنند. از سوی دیگر وضعیت صندوق های بازنشستگی نیز بسیار اسفناک است و ۷۰ درصد صندوق های بازنشستگی کشور به بودجه دولت وابسته هستند. این درحالی است که اگر این روند اصلاح نشود بودجه، دولت را کاملا می بلعد؛ پس بنابراین نظام بازنشستگی باید اصلاح شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =