کیهان نوشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که با گذشت زمان، نقش بارز داماد ترامپ در کاخ سفید در حال تضعیف است، تا جایی که ترامپ نیز مایل است داماد و دخترش کاخ سفید را ترک کنند.

به گزارش نیویورک ‌مگزین، جارد کوشنر، داماد ترامپ و یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهوری آمریکا، خلاف ماه‌های اولیه ریاست جمهوری پدرزنش، پرونده‌های در دستش کاهش یافته است، به طوری که مسئولیت وی به پیشبرد سازش بین اسرائیل و فلسطین محدود شده است.

در واقع، به نظر می‌رسید که ترامپ در ماه‌های اولی تصدی منصب ریاست جمهوری، هر مأموریت دشواری را به دامادش واگذار می‌کرد، کسی که پیش‌تر هیچ تجربه‌ای در کارهای دولتی نداشته است. اما نشریه وانیتی‌فیر گزارش داد که از زمان انتصاب جان کلی به عنوان رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید - با هدف بازگرداندن نظم به دولت ترامپ - کوشنر بخش عمده نفوذ و تأثیرگذاری خود را در کاخ سفید از دست داده است. یک منبع نزدیک به کاخ سفید می‌گوید که جان کلی «دست و بال‌های وی (کوشنر) را بسته است.»
طبق گزارش وانیتی‌فایر، کلی اخیرا پس از دریافت گزارشی مبنی بر اینکه کوشنر طی سفر اخیرش به عربستان سعودی، در نشستی با محمد بن سلمان تا 4 صبح بیدار مانده بود، ناخشنود شده است. این سفر تنها چند روز پیش از بازداشت ده‌ها تن از شاهزادگان ارشد سعودی از سوی ولیعهد عربستان انجام شد.
علاوه بر آن، ترامپ نیز از توصیه‌های سیاسی کوشنر ناخرسند است و از این نگران است که داماد و دخترش ایوانکا زیر ضربات پوشش منفی رسانه‌ای قرار بگیرند. طبق برخی گزارش‌ها، ترامپ به دنبال این است که داماد و دخترش به نیویورک برگردند و از دولت خارج شوند.
همچنین کوشنر به خاطر نقش پررنگش در کارزار رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ترامپ، در موارد متعددی در معرض تحقیقات رابر مولر، دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور است. وال‌استریت ژورنال در این زمینه گزارش داده است که تیم محققان مولر به دنبال بازجویی از کوشنر درباره تعاملات وی با رهبران خارجی طی دوره انتقال قدرت است. بازپرسان همچنین به دنبال بررسی تماس‌های متعدد کوشنر با دولت‌های خارجی هستند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =