سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان آغاز به کار کرد

سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان در آیینی با حضور استاندار و مسئولان دستگاههای اجرایی و دانشگاههای استان در دانشگاه پیام نور سمنان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و دبیر سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گفت: در 72 غرفه این نمایشگاه بیش از 200 محصول و دستاورد پژوهشی و فناورانه شرکتهای دانش بنیان، واحدهای صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی و 34 دستگاه اجرایی استان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
دکتر سیف ا... سعدالدین گفت: 80 درصد محصولات ارائه شده در این نمایشگاه تحقیقات و پژوهشهایی است که تبدیل به محصول و تجاری سازی شده است.
به گفته سعدالدین ، در پایان سه روز برگزاری نمایشگاه از بین 72 غرفه یکی از غرفه ها با معیارهایی از جمله نظر بازدید کنندگان، سطح دانش فنی و پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان به عنوان برتر انتخاب میشود.
دکتر سعدالدین افزود : کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و معرفی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی و واحدهای فناور استان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است .
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد : حضور مخترعان و صاحبان طرح‌ها و ایده‌های فناورانه در این نمایشگاه فرصت خوبی برای ارتباط سرمایه‌گذاران این بخش با فعالان فناوری و صاحبان ایده است.
استاندار سمنان هم به عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار کار در بین فارغ التحصیلان اشاره و بر لزوم تقویت بین صنعت و دانشگاه تاکید.
محمد رضا خباز افزود : صنعتگران و تولید کنندگان باید با دانشگاهیان بر سر یک میز بنشینند چرا که عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه باعث پرورش دانشجویانی در کشور شده که در بازار کار و تولید کارایی چندانی ندارند.
وی رشد بسیار بالای مراکز دانشگاهی را یک فرصت مغتنم برای توسعه کشور دانست و تصریح کرد: وجود فاصله بین صنعت و دانشگاه از مشکلات مهم و جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان سمنان افزود: عدم تعامل مناسب بین تولید کنندگان و پژوهشگران دانشگاهی از مهمترین معضلات امروز کشور است و باید برای آن چاره ای اندیشید.
دکتر خباز نبود اشتغال را سد بزرگ سر راه فارغ التحصیلان برشمرد و ادامه داد: ابتکار دولت دوازدهم در ایجاد اشتعال برای جوانان و دانشجویان از طریق دوره های کار آموزی و کارورزی می تواند به رفع این معضل کمک کند.
خباز با اشاره به سهمیه استان سمنان از طرح کارورزی خاطرنشان کرد: امسال سهیمه استان سمنان در این طرح بیش از ۱۸۰۰ نفر پیش بینی شده که از طریق اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است.
وی از برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری به عنوان یک فرصت نام برد و از مسئولان دانشگاه ها و آموزش و پرورش خواست زمینه بازدید دانشجویان و دانش آموزان از این نمایشگاه را تسهیل کنند.

حسن سعدالدین جانشین ریس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان سمنان هم در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت : تعدد مراکز دانشگاهی و سرانه بالای دانشجو در استان فرصت خوبی برای کارهای پژوهشی در استان ایجاد کرده که باید از آنها استفاده کرد.
وی از این نمایشگاه به عنوان یک فرصت برای استان نام برد و اظهارامیدواری کرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان جرقه ای برای جریانسازی علمی در استان باشد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان بر لزوم شناسایی ایده های خلاق تاکید کرد و گفت: توجه به این ایده ها به خلاقیت و نوآوری در جامعه دانشگاهی کمک می کند.
سعدالدین با بیان اینکه برای برپایی بهتر نمایشگاه جلسات متعددی با حضور کمیته های مختلف ستاد برگزار شد تصریح کرد: این جلسات به تصویب 91 مصوبه انجامید.
وی با بیان اینکه سرانه دانشجویی در استان سه برابر نرم کشوری است ادامه داد: باید این توان و ظرفیت سه برابری حفظ و از آن در راستای توسعه علمی و فناوری استان بهره گرفت.
جانشین رییس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان سمنان با تقدیر از روسای کمیته های مختلف ستاد هفته پژوهش یادآور شد: دانشگاه سمنان، آموزش و پرورش، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری استان و...در برپایی این نمایشگاه و جشنواره برترین های پژوهش و فناوری نقش مهمی دارند.
وی با اشاره به لزوم حمایت از پژوهش و فناوری و خصوصا کمک به ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: باید بکوشیم که پژوهش‌ها به سمت کاربردی‌تر شدن، تولید ثروت و اثرگذاری در زندگی مردم سوق یابد.

دکتر احمدهمتی نماینده مردم شهرستان های سمنان ،مهدیشهر و سرخه درمجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانشگاهی استان تاکید کرد و گفت: نخبگان باید مورد حمایت بیشتری قرارگیرند و مسائل و مشکلات آنان مرتفع شود.
این عضو فراکسیون امید توجه دولت به علم و خردورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر به دنبال تحقق توسعه حقیقی در کشوریم باید به دو شاخص ایمان و علم توجه ویژه شود.
سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان در فضایی به وسعت دو هزار مترمربع در دانشگاه پیام نور سمنان از 12 تا 14 آذر میزبان بازدید کنندگان است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =