خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ستیا نووانتو در حالی که لباس نارنجی رنگ مخصوص بازداشت شدگان توسط کمیسیون ریشه کنی فساد در اندونزی را به تن داشت، شب گذشته از بیمارستان به یک بازداشتگاه ویژه در جاکارتا منتقل شد.

رئیس مجلس اندونزی در ارتباط با تحقیقات آژانس مبارزه با فساد این کشور درباره نقش وی در وارد آمدن زیان ۱۷۰ میلیون دلاری به اندونزی در پرونده رسوایی صدور کارت هویت ملی الکترونیک بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، ستیا نووانتو در حالی که لباس نارنجی رنگ مخصوص بازداشت شدگان توسط کمیسیون ریشه کنی فساد در اندونزی را به تن داشت، شب گذشته از بیمارستان به یک بازداشتگاه ویژه در جاکارتا منتقل شد.

وی یکی از بلندپایه‌ترین سیاستمداران اندونزیایی است که به دستور کمیسیون مستقل مبارزه با فساد در این کشور بازداشت می‌شود.

دستور بازداشت نووانتو جمعه شب صادر شده بود ولی اجرای آن به علت بستری شدن وی در بیمارستان به علت جراحات وارده در تصادف رانندگی به تاخیر افتاده بود.

نایب رئیس کمیته مبارزه با فساد اندونزی در پیامی ویدیویی اعلام کرد پزشکان تایید کرده اند که نووانتو دیگر نیازی به درمان در بیمارستان ندارد و باید دستور بازداشت اجرا شود.

نووانتو رئیس حزب گلکار دومین حزب بزرگ اندونزی - یکی از شرکای ائتلافی دولت - محسوب می‌شود. وی ارتکاب هر گونه تخلف را تکذیب کرده و به احضاریه‌های متعدد کمیته میارزه با فساد نیز برای بازجویی پاسخ نداده است.

اتهاماتی مطرح شده مبنی بر اینکه مبالغی از پنج هزار تا پنج و نیم میلیون دلار در قالب طرح صدور کارت هویت ملی الکترونیک در اندونزی میان سیاستمداران در پارلمان تقسیم شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    0 0
    امیدوارم روزی فساد و اختلاس در ایران ریشه کن شود .