۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

فراخوان ارسال آثار برای شرکت در شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه از سوی خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد برگزاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شانزدهمین جشنواره کتاب و رسانه را با هدف توجه بیشتر به کارکردهای رسانه در حوزه کتاب همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد کرد. در این جشنواره با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و کتاب، آثار رسانه‌ای انتشاریافته در زمینه کتاب و نشر بررسی می‌شود.

شمارگان کتاب و زمانی که صرف مطالعه می‌شود از جمله شاخص‌های توسعه انسانی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه محسوب می‌شود. بدیهی است در این میان، رسانه‌ها با ایفای نقش های اطلاع رسانی، تحلیلی و تبیینی خود در حوزه‌های مربوط به «کتاب و نشر» می‌توانند گامی موثر برای ارتقای کمیت و کیفیت این شاخص‌ها بردارند. به بیان دیگر انتظار می‌رود رسانه‌ها با انتشار حرفه‌ای و جذاب خبر، گفت‌وگو، گزارش، یادداشت و نقد در زمینه‌های مرتبط با کتاب و نشر، از یک سو سبب جلب علاقه و توجه بیشتر مخاطبان خود به مطالعه شوند و از سوی دیگر با فراهم آوردن بستری برای طرح نقاط قوت و ضعف صنعت نشر کشور زمینه‌ساز رونق این صنعت شوند.

ارزیابی عملکرد رسانه‌ها در حوزه کتاب و نشر، معرفی آثار برتر رسانه‌ای در حوزه کتاب و نشر، ترویج و کمک به رشد کیفی و کمی آثار رسانه‌ای درحوزه کتاب و نشر، جلب توجه بیشتر اهالی کتاب و نشر به ضرورت برقراری رابطه با رسانه‌ها و ایجاد فضای نقد درون رسانه‌ای در زمینه کتاب و نشر به عنوان اهداف شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه بیان شده است.

براساس فراخوان اعلام‌شده، شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه در بخش ‌رسانه‌های نوشتاری (روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری) شامل خبر، گزارش، مقاله (یادداشت، سرمقاله، تفسیر و تحلیل و نقد) و گفت‌وگو، و بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری (تلویزیون و رادیو) شامل گزارش (با حداکثر زمان ۴ دقیقه)، گفت‌وگو (با حداکثر زمان ۶۰ دقیقه) و برنامه‌های ترکیبی (با حداکثر زمان ۹۰ دقیقه) برگزار می‌شود.

آثاری که در فاصله اول مهر ۱۳۹۵ تا پایان شهریور ۱۳۹۶ در رسانه‌های منتشر شده‌اند، می‌توانند به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند. آثار ارسالی بایست در یکی از رسانه‌های دارای مجوز در تهران یا شهرستان  منتشر شده ‌باشد. هر فرد می‌تواند حداکثر در دو رشته شرکت کند و در هر رشته، حداکثر سه اثر خود را ارسال کند. در بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری، ارائه گواهی پخش اثر با قید تاریخ پخش که به امضای مدیر خبر یا مدیر پخش شبکه رسیده باشد، الزامی است.

متقاضیان شرکت در جشنواره تا پایان وقت اداری ۱۵ مهر ۱۳۹۶ فرصت دارند در بخش رسانه‌های نوشتاری، هر اثر خود را در قالب سه نسخه pdf یا سه نسخه اسکن‌شده و در بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری، هر اثر خود را بر روی سه لوح فشرده به همراه مشخصات فردی شامل (نام و نام خانوادگی، کدملی، شماره تماس، نشانی محل سکونت و...) و مشخصات اثر شامل (عنوان اثر، رسانه، بخش، رشته ) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آیین پایانی شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه و معرفی برگزیدگان همزمان با بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان برگزار می‌شود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =