۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

اخبار بازار تراشه چند روزی است در صدر قرار گرفته و از پیشنهاد خرید کوآلکوم توسط برادکام تا اتحاد جدید اینتل و ای‌ام‌دی دنیای آی تی را شگفت زده کرده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، خبر نصب گرافیک رادئون وگای ای‌ام‌دی روی سی‌پی‌یو های لپ‌تاپ اینتل هیجان خاصی به بازار داد {لینک} تا اینکه امروز اعلام شد یکی از مدیران ارشد ای ام دی که چند وقتی غایب بود، به تیم اینتل پیوسته است.

«Raja Koduri» راجا کودوری را همگان می‌شناسند. از سال 2006 که کمپانی ATI Technologies توسط AMD خریده شد، به این کمپانی پیوست و مسوول توسعه گرافیک در ای ام دی شد. او 4 سالی را نیز با اپل کار کرد و نمایشگر رتینا را برای این کمپانی توسعه داد.

حالا خبر رسیده است که به عنوان معاون اینتل و پرزیدنت بخش جدید Core and Visual منصوب شده است و قصد دارد کارت گرافیک مستقل برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای اینتل‌باز بسازد.

«مورتی رندوچینتالا» رئیس اداره مهندسی و پرزیدنت بخش تراشه‌های پی‌سی در اینتل گفت ما قصد داریم توانایی تولیدی خود را در بخش گرافیکی و محاسباتی افزایش دهیم.

کودوری بهترین محصولی که برای ای ام دی تولید کرد، پردازنده های گرافیکی وگا است که تابستان وارد بازار شد و حالا اگر وی بخواهد همین معماری را در اینتل پیاده سازی کند، ممکن است توسط ای ام دی به دادگاه احضار شود و دوستی چند روزه‌ای که میان اینتل و ای‌ام‌دی شکل گرفته را تحت الشعاع خود قرار دهد.

سخنگوی ای‌ام‌دی در این باره گفت ما در صنعت گرافیک اول هستیم و قطعا از سوء استفاده احتمالی از محصولات‌مان جلوگیری خواهیم کرد.

اما نکته قابل توجه درباره محصول جی پی یوی وگا این است که انرژی زیادی مصرف کرده و پرفورمنس مورد انتظار را نیز برآورده نساخته است و ممکن است یکی از دلایلی که کودوری از ای ام دی رفته است همین داستان باشد که خیلی هم رسانه‌ای نشده است. غیبت طولانی کودوری از ای ام دی از ماه سپتامبر و رفتن وی به بهانه دیدار با خانواده، و حالا منصوب شدنش در اینتل می‌تواند یک سناریوی از قبل تعریف شده باشد.

اینتل بازیگر عمده‌ در بازار پردازنده‌ها بوده اما در بخش تراشه‌های گرافیکی حرفی برای گفتن نداشته و بازار این بخش در دست انویدیا (درآمد 7 میلیارد دلاری) و ای ام دی (درآمد 4.2 میلیارد دلاری)است.

شاید چند سالی طول بکشد تا محصول مستقل اینتل روانه بازار شود، اما تلاش اینتل در بازار گرافیک می‌تواند رقابت میان بزرگان را داغ‌تر کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =