با سر و صدای زیادی راه خود را در جاده­ها باز کرد. خودرو تیبا چهره­ای همه پسندی دارد که در مدت ورودش به بازار پایش را حسابی در جای پای پراید گذاشته­است.

برای فروش ماشین تیبا باید بلد باشید که چگونه از ویژگی­های برتر این خودرو حرف بزنید؛ به خصوص که مشتری­های شما عمدتا یا همان صاحبان پراید های قدیمی هستند و یا بین خودروهای دست دوم و تیبا صفر تردید دارند. برای مقایسه این خودرو همیشه مدل­های چینی را در نظر خریدار به تصویر بکشید. برای مثال جلوبندی تیبا نمره قابل قبول­تری تا مدل­های چینی دارد. این تیبا در نمای عقب شباهت بسیار زیادی به مزدا فامیلیا دارد. تیبا دو یک خودرو اسپرت و مخصوص رانندگی در شهر است.

طراحی تخم مرغی شکل آن به عنوان یک خودرو ملی طرح منحصر به فردی در ایران دارد. برای آن­هایی که دل خوشی از پراید ندارند یا درباره خرید پراید یا تیبا مردد هستند حتما به چند نکته اشاره کنید: اول اینکه طراحی تیبا کاملا متمایز از پراید بوده­است. کنسول و داشبرد تیبا جدیدتر از پراید است و در تیبا به خاطر اضافه وزن ۲۱۰ کیلویی در مقایسه با پراید احساس امنیت بیشتری می­کنید.

البته این وزن بیشتر باعث شده که حجم موتور تیبا بیشتر باشد. همچنین تیبا ارتفاعی بلندتر از پراید دارد( حدود ۳ سانتی متر) و به همین علت شکل آن خلاقانه­تر از پراید است. همه این ها باعث شده که تیبا یک سر و گردن از پراید بالاتر باشد.

بنابراین فروش تیبا به خاطر این امتیازها بعدا نیز در مقایسه با پراید که دیگر چهره خوبی در میان عموم جامعه ندارد راحت تر است. برای فروش تیبا خود به طراحی ایتالیایی و مشاوره کارشناسان کره­ای و آلمانی اشاره کنید. در طراحی داخلی تیبا، یا همان مینیاتور، می­توانید رد پای ال­نود را هم پیدا کنید.

برای فروش تیبا هاچ بک نیز به خریداران توضیح دهید که دست از فکر کردن به خودرو تکراری ۲۰۶ بردارند و به تیبا هاچ بک فکر کنند. علاوه بر تکراری بودن ۲۰۶ هم این نکته را مد نظر داشته­باشند که فضای صندلی­ها عقب تیبا ۲ بازتر از ۲۰۶ است.

 راننده تیبا به لطف ارتفاع بلندتری که این خودو دارد احساس تسلط بیشتری بر خودرو می کند. برای همین تیبا۲ خودرو مخصوص رانندگان تازه کار هم به حساب می­آيد. همچنین برای فروش تیبا به این اشاره کنید که فنربندی تیبا نرم­تر از ۲۰۶ است و کمتر از خودروهای دیگر در چاله­ و یا دست­انداز احساس کوبندگی به شما دست می­دهد. اگر همه این ویژگی­ها به تیبا برتری بیشتری در مقابل ۲۰۶ نمی دهد پس دست از تلاش بردارید و مانند سلیقه عمومی ۱۴ ساله ایرانی­ها یک ۲۰۶ (ترجیحا سفید) زیر پای خود بیاندازید.

از سوی دیگر ساینا خودروی دیگری در همین رده بندی قیمتی و البته کمی گران تر از تیبا است که به جز ظاهرش تفاوت زیادی با تیبا ندارد. حتی ساینا از نمای جانبی تفاوت چندانی با تیبا ندارد. بازنگری در آینه­های ساینا نسبت به تیبا باعث شده که این خودرو جدید دید کمتری در پایین آینه داشته باشد. فضای داخلی ساینا همچنین شباهت زیادی با تیبا دارد. فرم کلی داشبورد که مثل داشبورد تیبا است اما تفاوت رنگ کنسول ها و دستگیره­ها در ساینا منجر به تمایز این دو از هم شده­است. اگر برای خارج کردن مشتری از تردید بین ساینا و تیبا به او تاکید کنید که ساینا از لحاظ فنی شبیه به تیبا است اما تنها تفاوت­هایی که منجر به گرانتر بودن آن شده به طراحی­ بیرونی ساینا برمی گردد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726074