رییس دفتر رییس جمهور، توافق میان دولت و مجلس برای تغییر ساختار دولت را رد کرد.

به گزارش خبرآنلاین محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا توافقی میان دولت و مجلس برای تغییر ساختار دولت انجام شده، گفت: این موضوع که میان رییس جمهور و رئیس مجلس بحثی صورت گرفته باشد امری طبیعی است و توافقی صورت نگرفته است چرا که این موضوع به تمامی نمایندگان مجلس بازمی گردد که باید درباره آن اظهار نظر کنند پس در اینجا توافق میان روسای مجلس و دولت معنا ندارد بلکه باهم تفاهم می کنند که کارها چگونه پیش رود چرا که تصمیم در این زمینه با مجلس است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ارائه گزارش هایی در خصوص نابسامانی در توزیع موارد ضروری به زلزله زدگان غرب کشور و صحت آن، گفت: ستاد بحران برای کاستن از نابسامانی ها هر روز جلسه می گذارد و آقای روحانی هم موافقت کردند که وزیر کشور به جای آمدن به جلسات هیئت دولت، جلسات ستاد بحران را تشکیل دهند.

اهم اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* بلافاصله فردای حادثه وزیر کشور و بهداشت و رئیس هلال احمر به دستور رئیس‌جمهوربه کرمانشاه رفتند و از کل منطقه بازدید کردند. این برای ساماندهی بود. هر روز جلسه ستاد بحران تشکیل می‌شود.

*خسارت در شهر کم است ما در ۱۹۰۰ روستا گسترده است البته با توجه به اینکه تراکم جمعیت در روستاها کم است خوشبختانه کمتر فوتی داشتیم اما اینکه این تعداد را سریع خدمت‌رسانی کنیم مشکل است.

*همه نیروها از بالگردها برای خدمت رسانی استفاده کردند. آنچه مورد نیاز است از نظر پتو و چادر به استان رفته و به تدریج توزیع می‌شود امروز در دولت دو بحث مهم داشتیم یکی از کمبودها در سفر دیروز مدیریت بحران و امنیت بود و دیگری اطلاع‌رسانی به همه نقاط زلزله زده بود رقمی را دیروز رئیس‌جمهور برای اسکان زلزله‌زدگان موقت قول داد که طبق آن عمل می‌شود.

*مشکلات و کمبودهایی که در سفر دیروز هیئت دولت به کرمانشاه با آن مواجه شدیم مسئله مدیریت بحران و تامین امنیت و اطلاع رسانی به همه نقاط زلزله زده و ایجاد هماهنگی میان دستگاه های مختلف بود که در این رابطه امروز در هیئت دولت بحث و تصمیمات لازم را اتخاذ کردیم.

*آنچه که ما در کرمانشاه دیدیم یک همبستگی کامل میان مردم و دستگاه های مختلف بود حتی میان دستگاه هایی که هیچ ارتباطی با ستاد بحران و مسائل مربوط به زلزله نداشتند، همه تمام امکانات خود را برای کمک به هموطنانشان بسیج کرده‌اند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =